Nov 23, 2009

Kawan-kawan lama

Bila berjumpa balik dan dapat talk a lot dengan kawan-kawan lama masa mda-muda dl memang best kan?

Itu yang aku jumpa petang tadi.

Girls talk on FB bersama 2 kawan lame masa Dip dulu, Ika & Nana.Dengan Ika is about 3 years kot tak chat dengan die walaopon kekadang ade jumpe di school. (have some crisis dl but now everything is settled).Ngan Nana lagila lamer.Tak jumpa langsong pulak tu. Last jumpa dia mase melawat die di UiTM Perak dulu, in year 2007, i think.

Kenangan ngan dorang terlalu banyak. But, yang paling kuat aku ingat is menyambot tahon baru 2006 di rumah Nana.Masa tu maseh di part 4 dip.Pamily Nana pegi holiday ke Pulao Pangkor, Nana pulak tanak ikot sebab nak pegi date bersama bf dan friends di malam tahon baru.So, bagi memastikan Nana mencapai cita-citanye, kitorang tidor rumah Nana on that nite supaya pamili Nana assume Nana tak kuar rumah dan spend the New Year with us.Jahat kan ko Nana? Kitorang punyela loser malam tu dok jage rumah ko.hahahaha.Tapi, esoknye best sebab Nana masak nasi lemak for breakfast. I love that time. Girls in kitchen. Tapi aku sorang je tak. Sebab aku dah pegi kedai.So, layan cerita tamil kat depan dan Nana, Mimi dan Ika masak di dapor.


Pic lamer.Naseb still keep in MySpace.Paling atas- Ika, Mimi,aku, Akhmar, Eti & Nana.
Skunk sumer da hot (aku sekali kew?) haha.


Sebenarnye, sebabkan kejadian tu jugak Ika dapat menemukan aku semula dengan dia. (cerita lama, its ok untuk direview).Masa tengah potong2 cabai and so on tu, aku dan Ika chat each others.And when she mention to me that her cousin married one of the Perak player, i was so excited la kan...sebab aku terlost kontek dgn beliao since pas SPM then don know how to find him.So she get me his number from her cousin. lalalalallalalalala. Seminggu pastu kami mula get involve semula untill la break up this year. Sedih kan. Anyway Ika, aku still mahu berterime kaseh pade die sbb get his number back for me time tu=) Even takde jodoh but kenangan-kenangan kawan-kawan support us time tu sunggoh kelakar dan manes untuk dikenang. Seperti kata Nana tadi, " ko gelabah on that first day nak out ngn die sampai datang bilik aku, tanya nak pakai baju ape, pastu rembat handbag aku" Hahahaha. Yang Ika lagila, adeke patot pesan belikan plastik sampah masa date tu? Sunggoh tak sweet beli plastik sampah ketika date.









Antara masa-masa terbaik yang pernah spend bersama. Overnite outing after submission final design part 2 dip, berenam naik kete Akhmar. Time tu singgah beli megi kat 7eleven di BB tapi tak taopon that place is BB. Maseh naif jalan di KL time tu. Lepas belajar urban KL masa part 5 baru tao, owh tempat kami stop tu is BB.Haha.(Nana takde mase ni sbb majuk) Ngee.

Lain kenangan kami tentunye menghabiskan hampir kesemua masa kami as studio-based student di studio. Hubungan sangat akrab macam adik beradik time tu. Makan sama-sama mana yang ade mana yang mampu.Pastu tensen, berclubbing dalam studio. Yang Mimi pegi pasang lagu dangdot dia. Tak urban langsong.Haha.Pastu, untuk lebih high~ Mimi pasang lagu Sudirman ngan Anita Sarawak bercanda di tepian pantai.Lagu tu sunggoh berahi. Dan Mimi sangat suka termasok aku.Haha.


Mandi-manda kat Sg.Gabai.(asal aku baik giler time ni?) Haha.

Waaa...banyak sunggoh kenangan. Nanti ade masa aku review lagi =) Promise.





3 comments:

  1. haha
    one of my best group of girlfriends
    gila!
    lama kot xtgk korg sumer lepak same ramai2 mcm ni
    ni sumer salah paham sikit nyer pasal smpai nk merajuk2 la konon
    haha
    girl stuff
    ak paham
    tp mmg teringin nk tgk korg sumer lepak sekali

    ah
    damn!
    xsabar ak nk buat gathering batch dip
    ak nk sumer pon ader
    xkesah la yg skema ke yg brutal ke
    sumer mesti ader

    miss u guys la!

    ReplyDelete
  2. we ol da okey kot aiman...ika smlm pon da chat ngn aku kat fb.die la yg start komen aku n so hepi with that.

    lagipon, masing2 da besar n hot, so bnde yg lepas tak patot dikenang lagi...

    we ol pon tgh mncari mase untuk kembali hang out brsm..insyaAllah..

    nnt mari arrange gathering batch dip kite dl weh..rindu gilerrr kat semua...


    =)

    ReplyDelete
  3. wehh tolong buat gathering bulan 6 ke wehhhh or bln 7??? aku blk jap sgt bulan 1 ni

    ReplyDelete