Jan 23, 2010

Ipoh.

Hujan tengah menggila di luar. So, terbantut nak keluar rumah pegi kedai beli air soya.Jadi aku berblogging sahaja.(nak tidor takot gemok, betoikah andaian sebegini?).

Bila hujan, aku rasa sungguh nostalgic.Sebab dengan otomatik rewind kenangan petang di Ipoh ketika hari hujan.

Yup, aku seorang yang suka keep history in mind.Jenuh nak lupakan semua,tapi it doesn't work, i knoe.

Aku suka situasi petang di Ipoh ketika hari hujan.Banyak ceritanya.Dan ia awesome.Bila dah tak boleh nak ulangi balik semua hari-hari itu, aku rasa sedikit empty.Mungkin jugak rasa ia sebuah kehilangan yang amat.Macam aku rasa bila hilang buku garis satu matematik di dalam kelas masa sekolah rendah dulu.Penat siapkan homework sepanjang hari minggu tapi bila isnin frust buku dah takde.

Kenangan ni sebenarnya selain nostalgic, ia boleh jugak contribute kepada phobia.Means di sini, bila aku sudah lama meninggalkan kenangan tuh, secara tak langsung aku turut berasa uncomfortable untuk menjejak kaki ke tempat yang ade history , no matter what ia manes atao pahit seperti white coffee.

Itu sebab aku belom lagi rasanya mahu ke Ipoh.Sebab all the ways macam pita rakaman.

(Oh, aku rasa entri ini mula ke mood jiwang.Mungkin tadi banyak sangat tengok drama Melayu di tv selain faktor cuaca di luar.Haha.)

Jadi, apa khabar Ipoh agaknya sebab sekarang aku prefer ke Telok Intan mencari mee rebus Mastan Ghani =)







3 comments:

  1. jiwang itu berada dalam diri setiap insan.

    biarpun pada lelaki yang berlagak macho seperti aku.

    hahak!

    ReplyDelete
  2. hehehe.
    machokah?
    jiwang bile tade keje nak buat =0

    ReplyDelete
  3. haih
    bile la nk dpt g tour ipoh lg ni?

    ReplyDelete