Jun 7, 2010

Today is monday.

Pagi ni aku bangon 9.45.Lambat ke cepat rasenye? Haha.Bangon jeh teros keluar pergi beli ikan dengam sayor.Aku tengok pakcik jual ikan tu berkaraoke kat dalam rumah dia.Apalagi, aku pon masuk rumah dia dan menumpang sekaki berkaraoke sama.List lagu yang dia ada semua stok lagu lama.Era lagu Telaga Biru semua tuh.Tahu tak semua? Haha.Sudahnya aku nyanyi lagu Mimpi Yang Sedih, Kaulah Segalanya dan Racon dan Madu.Orang rumah pakcik tu siap buatkan aku dan adik aku kopi Ali Cafe.Terbaik pagi ni.
Oh, semalam sempat tengok semi final 1 rancangan Mentor.Astro rumah aku kene bar, jadi Mentor lah jadi pilihan.Kalao dulu berlagak, tak tengok pon Mentor.Haha.Tapi, satu sebab aku tengok Mentor sebab Joe Flizzow.Dulu aku big fan dia dan Malique masa Malaysia tengah hot dengan Too Phat.Masa zaman sekolah dulu mana reti layan lagu Hail Amir.Semua lagu Too Phat.Siap beli kaset-kaset dorang. angkot pegi prep. Bila cikgu lalu, mula kelam kabot sorok walkman.Haha.Tapi, memang aku nampak Joe Flizzow cool as a mentor.At the early stage dulu, aku rasa macam support Mas Idayu sebab protege dia hitam manis dan sweet selain suara dia yang serak-serak basah .Tapi lama-lama aku rasa Mas Idayu dengan anak ikan dia tuh macam fake.Banyak buat kontroversi dari nak bermentor menti ni. Joe memang kreatif dengan idea dia untuk performance Ila selain berstyle berbanding dengan performance mentor dan protege yang lain yang aku rasa klise jeh as entertainer.Jadi, vote for Joe Flizzow.Haha.
Hari ni birthday kawan lama aku di UiTM dulu.Happy bithday to him. Dengar cerita menolak offer untuk jadi Imam Muda di Astro.Hahaha.Tak habis-habis lah perasan hot =P
Aku rasa aku sedang admiring someone.A blogger.Tapi confuse, admire orangnya atao tulisan dan kehidupannya sebab aku tak pernah kenal beliao directly depan mata.Sebelom ni aku rasa aku paranoid dengan fenomena begini.Tapi sekarang aku rasa it is funny.Suka orang sebab blog dia, samalah macam ko tercari-cari si baker yang buat cupcakes yang ko beli hari-hari kat kedai kek tuh.
Aku sedang prepare sedikit knowledge tentang hotel management sebab aku ada interview dalam field itu dalam masa terdekat ni. Harap dapat lah kerja itu.Kalao tak dapat, aku tak belanja diri aku cendol untuk 2 bulan.Protes.
Bye.Aku ada kerja nak buat.

4 comments:

  1. whoa!!
    minat sapa tu?
    xciter kt aku lg ni..ahaha

    p/s : gudluck for the interview okey? =D

    ReplyDelete
  2. hahahaha.ala, biarlah rahsie.ok tq aiman.insyaAllah.

    ReplyDelete
  3. AnonymousJune 08, 2010

    kite pun minta that Ila.haha.cool wif die pnye tdg.haha.

    ReplyDelete