Jul 7, 2011

Menulis ketika sakit perot akibat makan sambal banyak sangat.

1.Yesterday was therapeutic.Dapat jerit tengok bola di stadiom, sampai abang-abang hensem di kiri dan kanan ter senyum tengok aku dan adik-adik yang hyper active dan ber semangat wajar menonton bola.Siap ber diri dan berjoget.Sasau.Semalam ada a girl join aku dan adik-adik juga.Tapi pasif, tengok bola takde perasaan.Aku tanya dia, belajar apa? Dia kata belajar kat MasterSkill, sekarang practical nurse.Oh, patot lah kau lembot dan ber sopan santun, tak macam aku dan adik-adik yang daring.Haha.




2.I miss so much Incik Zahari right now.I miss talking with him and the stupid things we talked.Because that is what we are really good at.Dia suka kacao aku kalao aku tengah diam membaca, tengah sedap makan, tengah leka melihat sekeliling.Ayat feveret dia "hidong sayang kemek la." Then aku keep silent.Dia pujuk balik.Itu lah drama hari-hari.Bila cuti ni, aku rasa miss our habits.Hikk.




3.Esok nak balik.Sabtu dah back to work.Cuti ni hari-hari tidor dengan mama, abah dan adik di ruang tamu.Dah lama tak rasa macam budak-budak.Hik.Actually, selagi boleh aku nak dekat dengan abah dan mama.Taknak berenggang dengan mereka.Cuti ni habiskan masa di rumah sahaja dengan pamili.Sebab aku takot hilang these precious moment ni sebelom aku bersedia.Tuhan, berikan kesihatan dan kehidupan yang sejahtera buat abah dan mama dan juga semua yang aku sayang dalam hati ni.Doa aku setiap hari.




4.Aku stalk FB dia.Dah lama tao tak stalking sebab aku dah almost lupa kan dia since aku sudah ada kehidupan baru ni.Bila ter jumpa balik semalam, baru rasa nak stalking, again.Haha.Oh, wife dia pregnant already.Aku doakan semua nya ok.Melihat dia happy, aku happy jugak.Dulu ya, aku menangis di dalam shower di bawah air yang sengaja dipasang laju bila tahu jodoh tidak menyebelahi cinta aku.But currently, mind dah built up already. Who knows jodoh aku lebih baik dari ciptaan dia.Untuk wife dia, aku tahu perasaan dia satu masa dulu.Aku tak salah kan dia bila upset dan me maki aku but i just dissapointed the way dia menyelesaikan masalah yang ada between kami.Ok, let it be.Semua sudah keep in my library.just looking forward.Tapi tak salah kan if sekali-sekala aku reverse back the time.Alyah-tak mungkin kerna sayang.




5.Sekarang ni, yang ada dalam kepala aku setiap hari adalah nak upgrade kualiti diri.Baik dari segi performance kerja, hubungan sesama surrounded people, juga nak improve own appearance yang nak more kepada gadis yang matang selain having silence life.Aku tak kacau kau, jangan lah kacau aku babe, boleh?




6.This is one thing yang aku dah lama perasan pasal diri aku.Lately ni, aku memang pandang sebelah mata sahaja budak-budak muda yang baru nak kenal kehidupan.Pandang sebelah mata, dalam konteks yang aku maksud kan bukan lah pandang dengan sinis, tapi mungkin pandangan aku tak sempurna pada kelompok ini.Bila ada yang mahu ber kenalan, aku senyum sahaja.Perjalanan kau panjang lagi, banyak lagi hari penoh ranjau yang kau belom lalui, banyak lagi tanggungjawab yang kau belom penuhi. Emosi kau jugak mungkin belom enough stabil jadi bagaimana kau mampu menampong emosi aku juga kemudian nya? Im too tired of dissappointing.Aku ada expectation aku sendiri pada sebuah hubungan dan komitmen.Kalao kau mahu berdua tapi sebenar nya belom enough ready ber kongsi dua jiwa, just forget untuk sebuah hubungan.Nasihat aku untuk adik-adik.






7. Bulan Ramadhan ni nanti, aku ingat nak ber sahor dengan yogurt sahaja.Since baca blog Hanis Zalikha yang comel mengenai yogurt, aku teros cakap pada Incik Zahari aku nak beli yogurt banyak-banyak nanti.Keep in freeze, not only untuk diet, tapi untuk penghadaman.Yogurt ada inulin.Kalao ada inulin dalam perot, senang bakteria baik untuk membiak dan lancar penghadaman.So mesti aku kerap ke toilet nanti kalao bakteria tu dah working out.Sekarang ni risao sebab penghadaman aku tak berapa nak baik sangat-kes malas minom air masak dengan banyak.




8.Tak sabar pulak nak balik bilik aku di Genting Highlands.Rindu ruang tidor saya yang comel dan sweet.Benda yang aku kesal sangat ialah bila aku misplace tisu note yang Incik Zahari pernah bagi aku last months ago.Bukan senang dia nak ber romantik seperti tu.Sebab dia bajet dia John Travolta yang less romantic.








No comments:

Post a Comment