Aug 2, 2012

Tukar pencuci muka.

Hari ni bangon pukul 10 pagi.Tanpa mandi, pergi tengok Incik Zahari bersiap mahu pulang ke kampong, atas urusan keluarga, mungkin 2 hari sahaja.Tapi rasa keberatan, sebab bila dia takde, dalam hati rasa jaoh sekali.Haha.Aku mengaku, aku bukan boleh long distance relationship walao untuk hari.Sebab kami tak pernah jaoh each others.

Selepas bayangan Incik Zahari hilang dari kelibat, aku pergi laundry baju-baju, kemas bilik, cuci mangkuk sahor pagi tadi, mandi, dan mencantikkan diri.Bukan nak ke mana pon, tapi mahu duduk di dalam selimot tidor.Haha.

These few days, muka aku rasa begitu tak seri.Kusam.Tak bermaya.Seiring dengan mood tuannya, mungkin.Aku pendam that matters, berkira-kira dalam hati nak beli produk apa ni.Dulu pakai Natasya, not bad tapi rasa nak change something new.Aku malas nak pakai sabon sebagai pencuci muka.Prefer pencuci muka yang biasa.Not soap.Sebab cepat haos.So sebelom balik semalam, pergi Guardian dengan Pidot.Find out new brand.At last dapatkan one set penjagaan muka dari produk Bio Essence.Tanaka White, since before ni aku pakai pencuci muka dia.Satu set adela dalam rm90.You manage to get-toner, krim malam, krim siang, pencuci muka dan skrub muka.Cuba dahulu, kalao okey, boleh beli lagi.Incik Zahari hari tu tegor muka aku dah tak shining macam dulukala.Itu yang aku perlu makeover.Perlu.Haha.


Masa laundry tadi, aku review one blog to one blog.Then baca satu title dari blog WaniArdy.Ramadhan.Did you forgive anyone that hurt your feelings today?

Aku ambil 5 saat jugak berfikir mengenai tulisan WaniArdy tu.Yup.Tak nafikan dalam hati aku punya satu barisan nama yang mungkin hard to forgive, juga hard to forget.Kawan baik sendiri yang berkongsi warna mata tidak warna hati. Masyarakat sekeliling yang melabel macam-macam melafaz tapi tidak faham.Orang luar yang pura-pura dengar tapi tidak hadam.

I should forgive them.Ya, perlu, sebagai hambaNya yang tidak berhak menjatuh hukum sesama manusia.Dan untuk bahagian aku sendiri, aku juga minta dimaafkan atas kesilapan yang mungkin di luar kuasa sedar, menyakiti sesiapa, who knows.? Kan?

Cuma untuk certain people, cukup sekadar kau tau aku maafkan kamu, tidak perlu lagi bertemu.Tak perlu.Mana yang faham, sudah dewasa, mungkin boleh tembos maknanya.Ada benda yang kita tak perlu bangkit dan ungkitkan.Teros renong ke hadapan.



Aku mahu tidor untuk 2 3 jam kalao mampu pejamkan mata.Sebab first day kerja malam memang susah mahu tidor siang.Tambah aku juga bukan jenis yang boleh tidor siang.Harap dapat tidor, bangon, dan beli juadah puasa seorang diri hari ni.Part yang paling buat aku terasa when he is not around.Hadoi.


Bye!

1 comment: