Apr 24, 2013

In sha Allah

These few day rasa sangat bahagia dan smooth, alhamdullillah.

Untuk kerja, tak setegang 4 bulan ni lagi.Dan untuk hubungan aku dan Incik Zahari,juga lebih relaks dan more dalam mood intimate.i dont know why, secara tiba-tiba, its like we are fall in love for second time.Tiada apa benda nak isu kan dan diperbesarkan.Aku jadi lebih tenang.Tidak mendesak atao terdesak dengan keadaan.Dia lebih romantis.Lebih care.Bukan seperti diri dia yang aku sudah faham sebelom ni.Macam baru berjumpa.Rindu lebih.Sibok di workplace maseh boleh teringat dia.Tersenyum sorang-sorang.Dan dia lebih banyak membuat panggilan dan sms ketika waktu kerja.Perasaan seperti tidak sabar nak berjumpa untuk the next meet.I feel both of us different.The way we treat each others ber beda.

Yang aku sedar, we change a lot bila aku dan dia cuba separate untuk mencari haluan sendiri buat sementara waktu kelmarin.We agree to find our way first before we decide to share this life.Perancangan nya sudah hampir ke jalannya, tapi takdir rasa nya belom lagi mengizinkan.Rezeki kami maseh di sini nampak gayanya walao niat baik untuk ber hijrah sudah menjenguk.

Aku letak nya, apa yang berlaku tu ibarat hikmah Allah.It make our relationship working.

Kini, aku banyak jugak cedok tips untuk memahami lelaki bergelar ayah tunggal dari penulisan Jonathan Croswell.Its may not always easy to meet an interesting man with kids go up but it can be manageable as long as you prepare yourself and keep in mind that even when he's your boyfriend, he's still a parent.Itu yang aku pegang.Dengan perbezaan umur 11 tahon juga antara satu wall yang kadangkala blocking us.Tolerate and understanding, itu yang cuba aku belajar.Juga dia.

Alhamdullillah.So far, with all my heart, i feel he is the best man for me to educate me, to raise up my mind, to lead me, to pamper me, to care me and to love me.

Petang tadi juga, aku menghabiskan masa lepas kerja di mamak minom teh tarek sambil having conversation dengan abang bellHope tempat kerja aku dan juga bos aku yang juga sudah berumah tangga bertahon-tahon.Seronok mendengar kisah rumahtangga mereka dengan ragam anak-anak yang challenging.Banyak yang aku ambil dari cerita mereka tadi.Mungkin aku belom kawen dan tidak boleh feel nya tapi sekurang-kurang nya aku cuba faham on behalf of my sayang dalam menghadapi  anak-anak yang sedang membesar.

Entah, aku surrounded with married and matured people, jadi isu sekeliling aku tidak lagi kena dengan usia aku.Lebih berat dari fikiran.Haha.

Aku harap lepas ni aku lebih relaks.Mungkin sebelom ni aku still not feeling well of my loss.Ter tekan di dalam.Dengan kerja yang stress.Waktu kerja yang kontra dengan dia.Perangai aku yang terlalu emosional dan ikotkan perasaan.All blended buat aku jadi bukan diri yang sebenar.

Im happy with my self now.

Semoga Tuhan permudahkan segala urusan aku dan mereka di sekeliling.

In sha Allah.


No comments:

Post a Comment