Jul 19, 2009

Aku yang 'ngembeng'

Masa kecik-kecik dulu mama suke cakap aku ni 'ngembeng' (bahasa Jawa) atao istilahnya kuat menangis.Sebab aku selalu nangis. Along pegang skirt aku pon aku teros nanges. Tok nak dukung pon menangis.

Tapi, bile dah besar ni, aku tak boleh nak nafikan, aku memang 'ngembeng'. Mudah menangis walao dalam situasi apepon.Dan, aku tak tahu nape lately ni aku selalu menangis.


A few minutes after crying for last moment with the girls...

Masa nak abes gathering semalam, masa aku pelok Seiina, aku tak tahu kenapa aku boleh menangis walhal yang lain tak nangis.Semua still rasa happy sebab dapat jumpa walaopon tak lama.Aku ni mungkin emosional sangat...haih.Actually aku rindu sangat kat Seiina sebab last jumpa dia pon 5 tahon lepas. Semalam baru dapat melepaskan rindu dendam.Huhu.

Pastu, masa karaoke kat Alamanda, masa Pieja ngan Alya sibok nyanyi lagu Avril Lavigne- When u are gone, aku boleh gak nak nanges.Entah, bile tengok lirik lagu tu, aku memang tersentoh giler babi.


Avril Lavigne – When You’re Gone

I always needed time on my way
I never thought I’d need you there when I cry
And the days feels like years when I’m alone
And the bed where you lie is made up on your side
When you walked away I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now


When you’re gone
The pieces of my heart are missing you
When you’re gone
The face I came to know is missing too
When you’re gone
The words I need to hear to always get me through the day and make it ok
I miss you

I’ve never felt this way before
Everything that I do reminds me of you
And the clothes you left, they lie on the floor
And they smell just like you, I love the things that you do

When you walk away I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now

We were made for each other
Out here forever
I know we were, yeah
All i ever wanted was for you to know
Everything I’d do, I’d give my heart and soul
I can hardly breathe I need to feel you here with me, yeah


Aku rasa, apa yang aku try sorok dalam hati aku is there.Selama ni myb aku try to built up diri aku, life and future aku. Cuba untuk tidak memikirkan bende lain selain tu. Buat taktao. Tapi, yang ada dalam hati aku rasanya tetap seperti dalam lirik ni :(

Itu cerita semalam.Huuu....

Tadi, masa bangon tidor, masa nak kol abah, hp aku takleh nak on. Charge pon takleh. Aku dah gelabah. Pastu kol abah guna phone internet.Nangis.Cakap taknak beli hp baru. Sayang hp yang lama tu. Nanti duit jugak kalo nak beli yang baru. Abah jawab tenang jek sebab die dah dengar anak kesayangan dia sorang ni dah nak nangis.Abah jez said beli je yang baru, yang murah-murah. Nanti hp tu pegi hantar kedai jugak, repair balik kalo sayang sangat. Aku jadi bungkam. Pastu, aku try belek-belek, rupa-rupanya extension yang rosak. Celaka!!! Patut laktop aku pon tak dapat charge bateri. No wonder jugak hp aku takleh nak charge..haiyak..rugi airmata aku keluar....


Hurm. I hate when i'm crying. Napela mudah sangat nak nangis.....Kadang-kadang jadi penat, pastu mata rasa ngantok dan mulala nak tidor..heeeee...Cik Noor Affni yang 'ngembeng'...

Mama, you always rite.


No comments:

Post a Comment