Jul 16, 2009

Hangat-hangat bullshit...

Melalui pengalaman aku, dalam setiap hubungan baru, niat kita tu kene letak paling atas. Untuk para gadis, juga para jejaka idaman, when u meet someone new in your life, one thing u should be put first in your mind is jangan teros rasa dia adalah MR.Right yang kamu cari selama ni. Aku syorkan, perkara itu boleh kamu pertimbangkan selepas melebihi tempoh masa perkenalan iaitu 3 bulan.Sebab, usually, selepas tempoh waktu perkenalan itu kamu akan tahu status hubungan untuk masa-masa akan datang tu cane iaitu samaada dia hanya layak sebagai kawan biasa, 'emergency friend', gud buddy, skandal ataopon diangkat sebagai the special one.

Love is blind. Memang betol. Masa baru-baru kenal, kamu akan berasa setiap saat taknak berenggang walaopon ke toilet, kamu akan turut membawa hp. Dan, kamu jugak sanggup bermesej walaopon sedang menonton bola di kedai mamak. Tapi, cuba kamu test msg dia selepas 3 bulan perkenalan. Pukul 1 petang kamu msg, mungkin pukul 5 petang baru dia membalas. Dan, jika kamu bernaseb baik, dia akan membalas dalam masa yang singkat, cuma msg yang kamu hantar dengan pelbagai soalan yang berela-ela itu hanya akan kamu terima dengan balasan seperti "ye" atao "k" sahaja. Dan, mungkin dalam hati kamu akan mencarot bahasa yang sial.

Itu normal. Tak perlu berasa tersinggung. Kerana memang sifat manusia yang dicipta untuk mudah berasa bosan supaya mereka mempunyai naluri untuk mengenali hamba Allah yang lain yang mungkin lebih baik dari yang lama.Tapi, biasanya sebab-sebab wujudnya krisis selepas tempoh perkenalan adalah kerana beberapa sebab. Antaranya:


Gambar hiasan yang tiada kene mengena dengan isu. Sekadar visual effect.

1. Salah seorang sedang mengusya orang lain yang lebih menarik, mungkin.
2. Kadar kesibukan hidup yang tiba-tiba melampau
3. Berasa kurang chemistry dengan pasangan sedia ada
4. Merasakan pasangan tidak menepati rasa
5. Baru tao pasangan merupakan ex kepada kawan baik ataopon ahli keluarga sendiri
6. Mendengar hasutan sekeliling
7. Memang dah trend macamtu

Whatever. Yang penting tak perlu berasa kecewa dan membawa diri merenong bulan setiap malam.Kamu perlu pegang prinsip, ada jodoh ada, takde blahlah cepat-cepat. Everyone has own rite to make decision and decide the best way for your next journey.

Selamat mencuba :)

2 comments:

  1. 3 bulan tu ialah...after couple...bukan mse kenal....cz b4 kapel..bbulan2 pun dia akn stiasa jd yg terindah...


    but sometimes...3 months pun xckup...coz sometimes mereka ini tahu dah trend 3 bulan ni..so they tend to be 'BEAUTIFUL' in longer period & become 'BULLSHIT' after quite sometimes....

    sekian, komen dr saya...terima kasih

    =)

    ReplyDelete
  2. lelaki..unpredictable...we live with them for many years pon kite takkan paham...

    pada aku, 3 bulan tu masa utk knl die as fren yg leh x keep goin ngn kepale kite. if ok, extend lg ms utk tao die cne...but usually, lelaki yang aku knl, pas 3 bln je dah start suram :(

    ReplyDelete