Aug 31, 2009

Merdekaku Bukan Merdekaku

Malam merdeka.

Nak message rakan-rakan,mungkin masing-masing sedang bersama bf menyambot hari Merdeka.Hurm.

Jadi, duduk tengok TV. Cerita Do Re Mi. Gile Loser.

Teringat design Pasar Seni tak buat lagi. Perot pulak jadi memulas. Bukan sebab banyak makan masa buka tadi tapi sebab menyampah kat keje-keje final sem ni.

Adik msg. Tny, nak kenal dngn abg bf dia tak? (selepas dia tahu aku tidak berskandal dengan sesiapa buat masa ni). Aku cakap bole jugak walaopon time tu tangan aku menaip, tapi hati tengah pikir nak tukar channel mane. Msg itu dusta ok.

Abah dan mama sudah tidor. Orang tua. Biasalah. Jadi, tak payah banyak bunyik kat sini.

Owh, serius. Malam Merdeka ni kosong gile. Dan, aku tak ingat bila malam Merdeka yang ade buat aku rasa bererti.

Sebab semua takde pulangan kenangan yang boleh dimuziumkan.

Aku baca slogan Merdeka yang ke 52.Eh, betolke yang ke-52? 1 malaysia. Pada aku cirit. Nak I Malaysia apa kalo dalam satu parti pon boleh main polis entri. Bangsa yang sama main kejor-kejor sampai tarik rambot masing-masing.Haiyak. Macam budak kecik.

Malam merdeka banyak pikir. Pikir untuk memerdekakan jiwa dari simptom yang menjatuhkan. Entahlah. Buat masa ni idop aku tak konsisten.

* Encik faridzol~ tq for the msg di mlm Merdeka.

Aku cubela nanti construct balik idop aku, ok.



Semuga merdeka aku.Selamat malam Malaysia.

No comments:

Post a Comment