Aug 31, 2009

satu hari nanti.

Tadi, masa di studio, masa semua orang tak dok diam, pikir pasal design concept, cerita mengenai Merdeka, gebang tentang boifren nak masuk minang, aku hanya duduk di meja sendiri sambil melukih katon aku. As usual lah.

Cerita pasal karton ni, actually one of my ambitious is menjadi kartunis. Masa high school dulu, aku giler melukeh katon. Selalunye masa kelas Fizik. Because i hate so much that subject. Mase cikgu ajar bab momentum, kan ade touch pasal kadar momentum kereta dalam satu jarak~ Owh, serius tak ingat formulanya. Tapi, yang aku ingat sampai sekarang, aku boleh lukeh kereta turon bukit tapi ade raksasa tahan. Pastu aku siap lukeh ade otomen datang nak selamatkan the driver.So cute kan? Haha.

So, by the strokes of lines, I expressed myself.Terpulang bagaimana orang lain nak interpriate aku time tu macammane.Sebab, manusia takde yang sama speseli dari segi perception dan juga imagination. Cerita pasal imagination ni, aku suka.Enjoy doing that by myself. Aku takleh lupa masa rehat dalam kelas Epsilon dulu. Girls, please recall that.Yang sorang ni nak buang botol air mineral kat dalam tong sampah. But, aku cakap no. I jez suggested, why not kalo letak satu cebiasan kertas, wrote something sweet kepada mereka yang ditujui di kelas sebelah, then put the paper in the bottle. Maka, selepas itu golekkan botol tu dan berdoa muge on that time si dia yang diadmire keluar kelas dan mengambil botol itu lalu jatuh cinta kepada yang membuatnye :) Maka, berputiklah cinta samapi akhir hayat~ Fairy tales sangat idea aku time tu. Masa aku habis cerita tu,geng aku dah maki hamun sebab jiwang giler. Hehe. Its me. A very excellent story board maker:)

Kampung Boy Karya Dato' Lat~ great inspiration


Anyway, i love imagination, i love karikatur, i love my story and i dream one day can share all these things with people out there~macam Dato' Lat. So many things nak cerita through karton sendiri. Aku nak cerita pasal zaman budak-budak dulu membesar dengan opah di kampung, comot dan tomboyish, bermain kombat dengan sepupu-sepupu yang semuanya lelaki di kebon getah MakNyah.Then cerita zaman sekolah rendah pulak yang totally not out from the tempurung, cerita high school yang gila bersukan, gila mengumpul jersey Manchester United dan gambar-gambar David Beckams ketika itu, tak berenggang dengan walkman sebab suka berangan dengan musik, then sudah mula belajar iron tudung sekolah dengan betol sebab dah start suka budak lelaki kelas sebelah. Hahaha.Kemudian, cerita zaman kampus as studio-based student yang so meaningful. Bergelumang dengan sdesign yang stress, kehidupan naif di studio, but really enjoy that. Then, masok pula fasa di mana mula masuk kenal dunia politik yang sangat hipokrit. Yes, i admit that. Tapi, aku terpanggil untuk merasai rencahnye.

And....a very precious time dlm hidop aku ialah bilamana aku sudah tahu ape rasenye cinta. Kudus. Its something yang aku nak cerita, kenangan yang sepatutnya dihargai. Kerana ia sweet.

So, i hope one right day soon, aku leh produce satu memorial kartun aku sendiri, to tell the journey of mine :)

InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment