Sep 15, 2009

Edisi Maskulin bulan Lebaran

Kadang-kadang rase hot stuff ni suka jugak.Hahaha. Tapi, itu bukan diri aku.Aku lebih prefer jadi gadis yang 'handsome gesture'~ terminologi oleh Gordon cullen dalam buku The Concise TownScape yang lebih memaksudkan ruang yang nampak hodoh tapi sometime u view it beautiful :) Bolehkah aku dilihat begitu ?

Hurm. Cerita pasal hot stuff ni, rasanya berkaitan ke kepada hak kita me'reject' orang dalam idop kita? Adakah me'reject orang' dan sekaligos mematahkan hatinya (mungkin jika berperasaan), merasakan diri kita hot stuff? Digilai. Nope, itu tak relevan. Sebab manusia hada hak asasi. Kamu punya pilihan untuk membuat keputusan bagi diri sendiri.

Lately ni, aku banyak me'reject' orang. Sekali lagi ditekankan, not becoz rasa diri baguihh sangattt kata orang Penang, but there are some reasons why i cant accept all these guys :P

Sebab:

1. Aku pegi meeting Perwakilan UMNO. Sibok ok di sana. Jadi tidak perlu gelabah mengapa aku off hp sepanjang di sana. Dan, bila balik penat gle kot. Aku takde masa nak layan marathon msg yang macam budak-budak High School bercinta. Nak tanya pasal dah makan ke blom. Thats all?

2. Aku tertido. Kepala aku berpikir 24 jam speseli during this dreadful sem, so jangan nak berkecil hati aku tak reply msg or angkat kol.Dari memberi komitmen pada sape-sape, i better sleeping beauty :P

3. Perluke jika kamu baru kenal, sudah mahu ingin berjumpa setiap saat? Takde masa nak berlendir ok~ meminjam ayat seorang rakan semalam :)

4. Sorry, aku bukan American. Aku tak boleh terima lelaki yang duduk serumah dengan perempuan yang bukan muhrim. Ko ingat ko pelakon Hollywood? Pastu nak ajak aku join venture di sana? Baik aku pegi main futsal.Dapat jugak usha lelaki berbadan sasa di sana. Hahahaha. Naughty.

5. Ni peringatan yang serius. Jika kamu mendengar seorang perempuan mengatakan benci pada ex beliao, kamu jangan menyokongnya. Dan, lagi terok jika kamu bercakap ayat ini " Haah. dia memang terok. Saya lagi bagus dari dia" Ko memang bangang. Sebab perempuan selalunya akan bercakap maksud yang bertentangan ketika beliao sedang beremosi. Aku tak boleh terima lelaki yang cuba nak support pompuan tak kene gaya.

6. Aku tak berminat lelaki yang dah pertengahan 20an cuba bergaya seperti Joe Flizzow atao Malique Too Phat walaopon itu taste aku semasa Tingkatan 4 dulu. Jiwa aku berada di zaman Hail Amir dan Uji Rasyid sekarang ni. Bukan lagi seperti Faizal Hussin dalam cerita Gila-Gila remaja.Absolutely, kita takde chemistry :P

7. Aku tak berminat dengan sweet talker.

8. Tak payah nak terlampao express syg tu bole tak? Simpan sikit untuk hari lusa, tulat tonggeng. Macam dah takde esok.

9. Ini bende paling f''k off. Tak payah la nak menyamar jadi orang lain, dengan cerita yang berbelit-belit semata-mata nak communicate dengan aku untuk bertanya pasal diri sendiri. Nak kata gentleman pon tak, nak kata bangang ye. Dan loser.

10. Perempuan naluri dia memang Tuhan dah anugerahkan sedikit keluarbiasaan dari lelaki.Kata hatinya kuat. Jadi, jika pertama kali hati kamu sudah cakap he's not your true soulmate, memang ia mksudkan. Tak perlu rasa was-was. Gunakan tanpa ragu-ragu :P Dan, terimalah seadanya.


Well, apepon, aku tak simpan ape-ape dalam hati. Ini sekadar luahan yang tangible. Pengalaman berharge dalam mencari soulmate yang Allah ciptakan. InsyaAllah :)




4 comments:

  1. aku suka point no 4.jom main futsal sekali?aku pun lelaki berbadan tegap gak.haha.

    ReplyDelete
  2. ko kacak jepp.tidak bermksud tubuh bdn sasa..hehe.

    ReplyDelete
  3. aku suka no 5!!! aku stuju!!!!!!

    ReplyDelete
  4. yes adij.lelaki kene alert yg ni..they should be only our listener..

    ReplyDelete