Oct 17, 2009

The waiting period...




What to do after the first date…but before the second? Ini penting supaya tak nampak kamu terhegeh-hegeh walaopon time tu secara senyap-senyap sudah mula menampal gambar die di pintu almari baju kamu =)

Ini some tips boleh aku berikan. Learn by doing =)

1. Delete number die
Yep...I said it.Mungkin nampak weird tapi kamu tiada pilihan selagi kamu menanti call atao text seterusnya dari dia.(tapi ini boleh dikecualikan jika kamu sudah lama berkawan baik dengan dia).Jika kamu ada nombor dia, aku gerenti kamu akan text dia dalam around pukul 2 pagi di saat kamu tengah klimaks ingat dia selepas pertemuan pertama. Jadi, tentunye bende tu memalukan dan memberi bad impression pada kamu. Maka, anggap sahaja jika first date kamu adalah ok, dia pastinya akan cari kamu dalam masa sehari. Tapi, jika dia ambik masa selama 2 minggu, kamu haros rasa tidak berbaloi dia ada dalam contact list kamu.

2. Jangan obses atao lebih tepat, gila bayang yang melampao.
Ini begitu berat espeseli jika the next day maseh tiada apa panggilan atao text dari dia. Jika dia tak sapa kamu di dalam YM sedangkan kamu juga online (lainla kalo kamu invisible), sila jangan starring skrin laktop kamu dan berdoa supaya dia buzz kamu. Atao, kamu check Fb die semata-mata mahu melihat samaada ramai perempuan meninggalkan komen pada status die.Atao juge menyuruh mutual friends kamu buat-buat tanya how the date went in his eyes.Tidak perlu begitu kerana kamu bukan budak high school umor 13 tahon.Be cool.

3. Jangan makan kerana stress menunggu
Kawan aku pernah makan nasi briani 3 pinggan sebab overthinking pasal the new one yang beliao baru have date. Itu bahaya sebab boleh oversized. Kamu bukan Afdlin Shauki yang orang boleh jatuh cinta meski berbadan gemok. Jadi, kawal pemakanan dan kurangkan ingat dia.Try not to over-talk about her or him.The less you talk about it, the less you'll think about it; until you see his name (or number...since you deleted it) on your hp =)

4. Beli tshirt
I don't know...it's distracting, mungkin sekadar nasihat yang rambang.Tapi, buatlah hal kamu dahulu.Ade jodoh tak ke mana. meminjam kata-kata orang dulu-dulu, ikan di laot, asam di darat, dalam periok bertemu jua...jika die btol Mr.Right kamu,die tetap akan cari kamu kemudian. Kal takde, cari ikan yang lain..hehe.


3 comments:

  1. hang ni semakin hari semakin pandai berbicara tentang cinta ni
    sejak bila jadi pakar motivasi cinta ni?
    bagitau sikit kt aku?

    =D

    ReplyDelete
  2. hahaha..berdasarkan pengalaman sendiri mungkin jua kawan-kawan dan juge melalui drama Nur Kaseh..hehe..sila taip ON CINTA dan hantar kepada 33987. Ngeh2..

    ReplyDelete
  3. haha
    ader lagi yang hang tinggal
    ON MANJA dan hantar ke 33355
    style!
    =D

    ReplyDelete