Nov 10, 2009

Soulmate

Mahu berkongsi di sini tentang isi hati saye. Mungkin sedikit konflik tapi belom lagila mengganggu tidor setiap malam.(hari-hari penat memangle tidor dgn nyenyak setiap malam).

Saye(boleh bahasakan diri saye tak?nmpk cm ngade2 sikit) ade terpikir bangon pagi tadi. Tiba-tiba terpikir pasal bende ni sebab sikit lagi saye da habis studi and must looking forward.

Sebenarnye saya dah malas untuk mengenal orang baru dalam hidop saye, i mean mencari soulmate yang baru. Bukan shj sebab fobia dgn past saye (mungkin itu faktor yang konkrit) tapi sebab saya dah malas untuk mulakan dari step A balik. Lately ni saye ade mendapat kenalan-kenalan baru tapi bila keluar bersama mereka, saye akan cakap-No.He's not the right one.(Poyo cakap English dalam hati) Haha.Tapi betol. Mesti kamu dah malas nak listkan balik ape yg die suke makan, brp bilangan adik-beradik dia, rancangan kegemaran dia ape, die bagaimana orgnye dan bla bla.Dan, kamu takkan boleh kenal orang dalam masa seminggu. It take years.

Tapi,to be honest, aku ada jumpa someone. Aku rasa itu sahaja the one yang aku rasa sampai hari ini yang aku boleh have fun, sharing everything sampai ayat nak present pon boleh tanya beliao (haha) atao cerita GIRL TALK yang menjelakkan die kadang-kadang. Dan, wat make it comfort is sedar tak sedar dah 2 tahun banyak bende yang sedang kami lalui sama-same, susah dan senang, yang menjadi batu-bata untuk mematangkan this relationship. Mungkin dia sudah paham sangat aku yang suka menangis di dalam shower bila tensen dan the same way, aku jugak sudah boleh adapt dengan perangai die yang unpredictable.

P/s: Jika empunya diri sedang membace teroskanlah membace.Sekadar mahu jujur di sini =)

Apepon, syae takot untuk jatoh cinta lagi sebab menyakitkan bila one day kamu tahu yang dia bukan milik kita.Saye tidak mahu rasa saat-saat tu lagi bila malam saya akan dengar lagu Dewa- Kosong dan ketika itu, hp selalu ade di bawah sofa dan kadang-kadang terpakse di miskol dulu untuk mencari di mana.Terokkan time tu?

Jadi. Sesi penggulungan. Tuhan Maha Berkuasa.Saya serahkan kepada Dia.



4 comments:

  1. sabarlah....itu mematangkan kita dlm mencari teman hidup...dalam mencari kawan baru..dalam mengawal perasaan..jgn mudah memberi apatah menerima...ok?..yes.tuhan maha berkuasa...so.kita berserah sahaja..OK?aku tau kamu mampu berjaya....

    ReplyDelete
  2. terime kaseh sekali lagi.sunggoh pent kdg2 untuk mncr temn hidop =)

    ReplyDelete
  3. memang penat
    kerana itu untuk yg terbaik bg kita kn?

    one thing dat i confuse :
    am i one of ur soulmate?

    p/s : damn!mengada2 x tanya soalan2 mintak penampar ngan rakan2?
    haha
    =D

    ReplyDelete
  4. of coarse aiman.u always be there for me when i need a friend accompany me here.tq.

    but mahu another one yg boleh brsm smp akhir hayat berdua shj, hopefully =)

    u already found it, i guess.

    ReplyDelete