Feb 7, 2010

Lelaki veteran vs lelaki muda

Lelaki muda dan lelaki veteran macam langit dan bumi.Tiada penafian terutama dari segi how they approach a person terutamanya gadis.

Statement ni berdasar pada experience aku sendiri around these days.

Ada 2 peminat (can i call them peminat?haha) mahu berkawan dengan aku.Yang seorang veteran, around 50.Yang seorang lagi i think around 23 like that lah.Tak sempat nak bersoreh.

Aku cerita dululah pasal anak muda ni yang mahu mintak nombor phone aku ni.Dia yang mahu kenal aku tapi panggil-panggil aku datang kepada dia yang sedang lepak dengan geng. Aku boleh nampak situasi di situ, mesti dia akan rasa hot seperti Remy Ishak if aku datang kepada dia in front of his friends yang ada. Lelaki muda memang sukakan perhatian. Haha. Tapi aku rasa dia tak tahu camne mahu mulakan perkenalan dengan gadis.Stop doing that thing.Perempuan tak suka bila kamu buat mereka rasa seperti mereka yang terhegeh-hegeh.Kene gentle sikitla.He supposed datang sendiri jumpa aku, dan boleh mintak direct.Takla nampak kebudak-budakan sangat kan? (tapi sorryla, memang takkan bagi.)

Okey.Yang veteran ni aku suka cara beliao.He knows that he is 'somebody'.So, memang perlu jaga standart dia jugak. But, untuk dia bersembang dan berjumpa secara private dengan aku memang susah jugak. Jadi, beliao mencari oppurtunity dan alasan yang nampak relevan dengan mengajak aku duduk berdua di sebuah table untuk berbincang some work dengan beliao kononnya. Jadi, we can have our talk for a while and get to know each others.Secara tak langsong je kan?

Dekat sini bukanlah nak show off dengan bangganya cerita aku ada peminat.Tapi sebenarnya cerita aku ni boleh dikaitkan jugak dengan cerita kenapa Zizie Ezatte memilih Bung Mokhtar berbanding para lelaki kacak lain yang 10 kali ganda lagi hensem mungkin.Its not only about material.Pendapat akulah.

Nota kaki: Tapi, setakat ni belom terpikir lagi mahu ikot jejak langkah Zizie.Hahaha.

5 comments:

  1. isk3..........lelaki...makin tua..makin ligat otak die..makin die tau..gadis ni mcm mana.gadis tu mcm mana....karekter mereka booleh berubah...i just wanna say..be careful ok? :)

    ReplyDelete
  2. "Takla nampak kebudak-budakan sangat kan? (tapi sorryla, memang takkan bagi.)"

    this is why i stop wooing girls for so long.

    maybe when i reach my senior years, somehow woman will have confidence that i am supposed to be 'somebody'.

    perception CAN mislead u, girl.

    ReplyDelete
  3. ben: i knoe that thing.that y ada nota kaki di sana =)

    ajai: depend on own perception.perempuan dan lelaki ideologinya berbeza =)

    ReplyDelete
  4. bhahaha
    xpayah la nak berangan nk jadi mcm zizie ezette tuh
    sbb dier tu artis+putih gebu
    haha
    =D

    ReplyDelete
  5. aku hitam mnis kn aimn? sweet.haha.

    ReplyDelete