Jun 9, 2010

Menulis untuk sihat.

Aku suka menulis sebenarnya.Sangat suka.Dulu, masa family aku pergi piknik di Kuala Woh, aku mintak pada mama untuk stay dengan opah di rumah sebab nak habiskan writing aku pasal pengembaraan sekumpulan budak remaja yang mencari kunci 21.Aku rasa sinopsis tu nampak bored, kalao di usia inilah, tapi time tu aku baru umur 10 tahon. Aku rasa aku sangat hebat time tu dengan apa yang aku buat.Haha.
Masa di MRSM, aku banyak produce cerpen, lebih kepada isu yang nampak sweet 17 lah, sealiran dengan perkembangan hormon estrogen ketika itu.Haha.Reader aku masa tu adalah kawan-kawan perempuan satu floor.Bila ada assembly, mereka suka mintak cerpen aku.Aku kira, mungkin itu sahaja the right time yang ada untuk membaca, selain prevent diri dari mengantok sebab banyak sangat yang cikgu bebelkan kat depan pasal masalah didiplin kitorang di maktab.
Sekarang, aku takde masa nak menulis panjang kecuali di blog ini.Tengok mood lah, kalao ada rasa terpanggil nak kupas isu sekeliling, aku ikot sahaja. Kalao tak, aku lebih suka menulis pasal diri sendiri, sebab tak menyentoh hal dunia,jadi orang lain nak banyak bunyik pon tak boleh sebab itu cerita aku yang takde produser. Suka hati lah, kan? Mungkin satu halnya lagi, aku mahu kawan-kawan yang jaoh, walao tak nampak aku, tahu the movement aku di sini.Bukan bajet aku Natasya Hudson untuk heboh satu dunia cerita yang remeh, tapi at least, orang tahu aku still hidop.
Untuk improve writing, aku tak boleh syok sendiri menulis jugak.Aku kene selalu jengah blog orang, bukan nak ciplak input dorang, tapi nak berguru macammana dorang boleh buat aku admire giler kat dorang hanya melalui blog, walao certainnya muka jongos.
Bagi mereka yang teringin nak menulis, takde keje lain nak buat atao tak tahu kat papan putih mana nak lepas perasaan, anda dijempotlah untuk menulis. Tak kira lah di media mana.
Kepuasan nya tak sama dengan hanya keluar minum dengan Fahrin Ahmad.

No comments:

Post a Comment