Aug 5, 2010

Let the flow


Aku rasa bukan aku seorang sahaja, tapi semua yang ada di luar akan tiba satu masa untuk berasa dilema dalam membuat keputusan.

Dulu, aku pernah rasa camni.Serabut dengan keputusan yang aku nak buat.Pada aku, keputusan yang aku buat maybe satisfied aku, tapi tak mungkin pada mata orang, tanggapan orang, it is such a good decision.

Masa aku berada di Bukit Jalil Sports School dulu, aku buat keputusan nak blah dari sana walaopon how struggle aku sebelom tu untuk melayakkan diri masuk ke sekolah yang menjadi idaman budak -budak sport time tu.

Tapi aku still nekad dengan keputusan aku walaopon abah mama a bit frustrated.Satunya sebab dulu aku yang mahu jadi atlit.When the oppurtunity comes, aku macam tak grab the chances.Tapi aku rasa berbaloi gak, sebab after that aku lebih concentrate on PMR and got straight A.Dapat masuk MRSM.

Aku kira, itu hikmah yang ada.

Aku hanya mengikot kata hati, walao orang cakap mati.Mati, tanggonglah sendiri kan?

Dan sekarang.Sekali lagi aku buat keputusan yang surrounded people kata aku ni a bit dull, and wasted. Aku rasa, aku sudah tidak mahu terlibat officially dalam Landscape Architecture, walaopon 5 tahon aku belajar dalam bidang ni sampai tak tidor malam, and so on.

Aku bukan tak sayang.Sebab its part of my soul.Dulu pon dalam kad kuning sekolah rendah aku tulis ambition nak jadi arkitek (selain pramugari dan pelakon.Haha).And now,the way is already depan mata.Cuma aku pulak yang hilang keghairahan pada this filed.

Kenapa ntah.

Dan aku tao, sekali lagi mama dan abah rasa frustrated sebab aku tak kejar ambition aku.Aku tak boleh nak cakap apa.Desire tu takde.

Memang betul, people changes.

Dan hari ni tadi, aku pergi interview untuk position Front Office Hotel.Macam yang aku cakap, people keep asking kenapa mahu apply kerja yang tak related langsong dengan qualification aku?

Aku tak kata mahu duduk di kerusi FO sampai bila-bila.Tapi, aku tak tahu kenapa mahu mencuba position ni? Mahu explore something new.Aku goreng itu jeh tadi.

Tapi, habis interview, aku jadi stress sekejap bila mereka seems like said that i dunno what i want in this life.Always jumping from one place to another place.

Hurm.

I just let the flow, mengikot rasa hati, because life is unexpected.Dulu, aku planned lain.Tapi sekarang jadi lain.So, aku malas nak letak teori dalam meng construct hal hidop.

So, tak payah banyak bunyik.Biar aku determine jalan hidop aku sendiri.

Rezeki ada di mana-mana.

Tapi sebelom mendapat yang lebih baik, mungkin kita kene struggle sikit.Dan jangan berhenti berdoa.

So, gudluck for me, for my new life =)

8 comments:

  1. blaj0 sukan, pastu ambik achi, pastu nk keje lain..
    wah2..
    byk experience seihh!!

    ReplyDelete
  2. life full of surprises....
    we never knew what's coming..
    all we got to do is follow our heart..and mind...
    then we will never fall...
    and if we fall....tak seteruk mane..sebab kita yang amik jalan tu..kita mesti da ready.....
    papehal pun...good luck ok???
    sy ni je...
    :(

    ReplyDelete
  3. pakdo: hati tu nak mencube byk bende.tak tahulah.

    ben: yeah.life full of suprises.thanks ben.are ok there?

    ReplyDelete
  4. just follow ur kata hati...
    pg mampos ngan cakap org...
    so the risk...ourself jugak yang rase..
    janji kite comfort ngan apa di sekeliling kita..
    angah....i'll support whut eva u've done....

    peace

    ReplyDelete
  5. thank u akak.angah just nak bantu pamili =)

    ReplyDelete
  6. ya benarrrr...u just go with the flow..ramai yg buat mcm tu..nt2 ada la something yg Tuhan tentukan tu.. :)

    ReplyDelete
  7. aku ade teringat 1 statement ni.(lupe tajuk die) die ckp..skrg ni(umo2 kite la) adalh masa utk membuat keputusan yg salah..adalah utk belaja untuk salah. buat ape yg kite mahu. jgn pikir salah atau betui..rasai semua(yg confirm2 salah x yah la buat, mcm hisap dadah)..sebab..nanti kite akan tahu yg mana betui utk kita dan anak2 kite..
    dan kite akan lebih hargai hidup kita. kami syg ko afnie :)

    ReplyDelete