Dec 28, 2010

Cerita 2 lelaki

Hari ni kerja, rasa kelakar.Selalu stressed disebabkan guest dari Singapore, tapi tak sangka pulak ada guest dari Singapore yang friendly dan tak fussy.I like him.Haha.
Dia datang reception aku.Dia tanya, "I can check in now, miss? "
Aku jawab, "Sorry sir, we still dont have any ready room to check in.If the room ready, i will sms straightaway to your mobile." Ayat tipikal kalao nak menjawab soalan guest yang tipikal jugak iaitu bila boleh check in.Ayo.
"Tak boleh cepat sikit ke?" Tanyanya lagi.Pandai pulak ber bahasa. Aku dengar sipi-sipi je soalan dia seterosnya tu sebab leka tengok muka Singaporean dia yang hitam manis tu.
"Er,need to wait sir.No option".
"Ala, boleh lah check in sekarang.Underwear saya dah basah ni.Nak kene tukar, tak tahan dah rasanya"
Hahahahhahaha.Jawapan dia buat semua Front Office gelak, mana yang pay attention lah.Aku time tu memang ter gelak sakan.
"I saja jeh cakap kuat-kuat bagi u ol dengar, dengan harapan akan simpati dekat i."Katanya bersahaja.Tapi selepas tu dia beredar.Faham agaknya prosedur check in hotel bagaimana.
That was a part of my day, meet many people with many attitude and character.Ada yang meninggalkan kesan dalam hati, ada yang nighmare jugak untuk aku.
These few day hari aku rasa pack sikit.Kemudian in period pain, hari rasa gloomy sikit walaopon still smooth.
Incik Zahari, aku tak expect dia boleh menjadi seseorang yang sangat understanding untuk aku sebab tempoh masa kami kenal tak sampai 3 bulan lagi, walaopon kalao diikotkan masa waiting list nya memang sudah lama.Hahahaha.Tapi, i was pampered for what he has done to me for these days.
Dia tahu, aku kalao sedang period, mood gloomy dan badan easily to weak, ditambah pulak kerja aku yang gila.Rasa sweet bila pagi, dia belikan breakfast untuk aku sebelom aku pergi kerja supaya the whole day aku akan rasa ok.Kemudian, masa balik kerja, dia sms, "I send your clothes already to laundry.Just take your rest after working.I miss u"
Kau tahu tak perasaan tu bagaimana?Growing.Kadang-kadang, perempuan ni suka hilang rasa pada lelaki especially bila dia period sebab dalam tempoh masa ni, perasaan dia sensitive.Mudah rasa jaoh hati dan so on.Tapi, dia make something different to my feelings.Bende yang unexpectly.
Bagaimana mahu sembunyi, bahawa semakin hari semakin sayang-lagu Uji rasyid.Tribute.

1 comment: