Jan 3, 2011

Tenda Biru

Kau kenapa ye, bila sudah menginjak 25 tahun, shopping pon ke kedai kuali dan pinggan mangkuk.Haha.Tadi aku masuk ke kedai pinggan mangkuk, menemani mama dan sis in law.Melihat barang-barang rumah.
Kemudian aku, as usual, berdiri tegak dan berangan.
*Kalao dah kawen nanti, pinggan mangkuk aku kene white color, nampak klasik dan old school, sebab konsep rumah aku nanti will be in simplicity design dan klasik.Boleh bring back the old times.Di dalam kepala sudah ada design itu semua.*
Toin toin
Tetibe ter flashback pulak kisah lama.Dah kata bring back the times.
Dulu aku pernah prepare satu set design untuk interior rumah dan konsepnya.Tapi itu lah, orang yang pernah kata mahu berkongsi hati, hidop, dan rumah dengan aku, kawen dengan orang lain ( background musik lagu Tenda Biru).
Aku ni day dreamer kan?Flashback pulak bapak jaoh.Walhal tadi, agenda nya nak memilih which pinggan yang aku suka untuk hadiahkan pada mama raya nanti.Haha.
Sebenarnya dari semalam aku sedikit emosi, sebab kisah aku yang tragis macam Sembilu dulu tu, jadi semula pada kawan baik sendiri semalam.Orang kata, cubit peha kanan, peha kiri rasa sakit.Apatah lagi kau cuit dan robek hati dia.Aku rasa marah.
Perempuan ni, satu sahaja.Setia sahaja pada cinta dia, yang lain pada dia takde masalah.Tapi, once dah kau break janji dan harapan dia, its all over. No turning back, as the lover.
Sebelom ni, aku jumpa 2 lelaki yang aku sungguh heart, sungguh cinta, sungguh rindu, hari-hari aku rasa, aku mahu berkongsi hari tua bersama mereka.Mahu dia nyanyikan lagu selamat hari lahir untuk aku sampai di akhir usia, mahu sama-sama naik vespa bersama dia menghantar cucu ke tadika, dan mahu juga di waktu malam duduk mesra di dalam satu selimut menonton cerekarama.
Itu semua, aku selalu berangan.
But then, semuanya hilang.Pergi.Tak sempat nak grab.
Sakitnya, Tuhan sahaja tahu.
Dear, aku paham rasa nya bagaimana kau hilang orang yang kau sayang.Denyut jantung di dalam rasa sangat perlahan, sampai kau tertanya-tanya, kau sedang bernyawa lagi atao tak?
Tapi, here i am, mahu kau teros move on sayang, banyak lagi udara yang indah untuk kita hayati sebelom dipanggil pulang abadi.
I akan ke Kuala Lumpur esok, menemani u makan karipap panas di Bangsar ok =)

1 comment:

  1. thanks babe ;)
    pape pun layan jek la.
    hidup nih tak kan nak sedih jek kan.
    hehehe happy da ;)

    ReplyDelete