Mar 20, 2011

Saya, mereka dan dia.


*Minggu ni begitu busy, kerana aku sudah masok cashiering, mengurus keluar masok duit front office side.Banyak kene pick up benda baru, dulu 24 jam menghadap drawing, tapi position aku sekarang beri aku chance untuk belajar pasal finance dan hotel management selain customer service yang kadang-kadang macam gampang.But all these things rasa lagi hebat daripada buat master plan, serius.



*Minggu ni jugak sudah mula sketch plot untuk pre-wedding video salah seorang bestfriend aku ketika belajar di UiTM dulu, Cik Akmar gadis chanteq.Aku memang suka kalao diberi peluang untuk involves semula dalam kerja-kerja pembikinan video ni. Ah, teringat kenangan buat movie untuk studio dulu, how great that old times.Shooting sampai pagi dengan barisan para aktor dan aktress yangaku hanya bagi skrip secara verbally tapi superb dorang menyampaikan apa yang aku nak for the last product.Guys, rindu korang.




*2 hari ni jugak aku menghabiskan masa dengan kawan baik aku dari sekolah, Cik Zabrina.Aku prefer going out dengan dia sebab chemistry yang ada between kami.Susah nak jumpa someone yang kamu boleh trust 100% untuk bercerita dari A to Z mengenai perihal kamu.Kalao ada, mungkin tidak available untuk selalu duduk bertentang 4 mata.Kan Kak Anis? Sangat rindu yang seorang lagi ni. Heh.Tapi aku suka keluar with Zabrina sebab, kau bayangkan kami bercerita dari start makan asam laksa, lepas tu pergi beli pulak nasi lemak, kemudian pergi tambah pulak kuih buah melaka sebagai dessert, kemudian pergi order pulak roti pita panas inti kaya sampai brader hensem kat sebelah tak jadi nak mintak no handphone tengok situasi itu.Haha.I like girl day out begini.Fun dan chill!



* 20 Mac, pagi tadi aku dan Zabrina jugak pergi menghadiri wedding dan majlis pertunangan 2 kawan baik semasa di tingkatan 1 di SSBJ dulu.Bayangkan almost 10 tahon tak jumpa, sekali jumpa masa semua dah nak naik pelamin.Dulu masa sekolah, nak bercerita pasal lelaki pon tak berkenan, asyik-asyik bercakap pasal stick hoki, kasot Nike mana yang best, training yang memenatkan, dan bla bla bla.Sangat pure.Heh.




*Tadi masa wedding, ada makcik yang nampak macam interested approach aku di meja makan beradap.Makcik tu tanya bila turn aku pulak nak kawen, dah berpunya ke belom dan bla bla bla.Aku cakap lambat lagi kot makcik, then dia teros bercerita mengenai anak terunanya yang maseh belom kawen.Haha.Orang kampong memang beginilah, bila anak teruna atao anak dara dah berumur 25 tahon ke atas maseh membujang, mulalah merisik-risik di majlis-majlis begitu.Haha.Makcik, my status now its very complicated.Heh.





*Dalam kesibokan aku keluar dengan aktiviti sendiri bersama kawan-kawan, handphone memang tiada masa di tangan.Tapi, bila bukak inbox, i got some msg dan missed call from incik Zahari.Ingatkan aku mahu lay back, tapi rasa sedikit terharu bila beliao risaokan saya di mana, sudah makan atao tak di luar, keluar dengan siapa.Saya akan pulang semula esok, jangan rindu banyak sangat =)






Okey.Cukuplah update.Mahu tidor sebab esok perlu kembali back to work.Selamat malam Malaysia.




No comments:

Post a Comment