Jun 5, 2011

Isnin.

Hey hey hey.Lama tak menulis.


Sebab aku busy belajar cashiering dan finance di tempat kerja.Bila experience benda baru, lari jaoh dari term of design, tak bermain dengan warna dan pen Artline, of coarse rasa susahnya nak adapt.Otak kerja keras sikit dan balik kerja rasa penat.Balik boom tidor.Haha.

But it just ok.

Hari ni hari Isnin, aku memulakan long holiday aku.Rasa lapang gila bila hari Isnin tidak diganggu dengan hal kerja.Bercuti di hari Isnin dengan bercuti di hujung minggu, nikmatnya lain.lagi rasa wonderful.Bahagianya lebih lagi dari bahagia masa sedang ber cinta.Haha.

Balik ni mahu pergi ambik lesen yang tertanggoh (dah tua baru nak ambik lesen, too late kan? Haha).Planning sedang nak keluar kereta.InsyaAllah, hope that before end of this year dah pakai kereta.So senang nak sending mama pergi mesyuarat dan program Wanita UMNO dia, senang nak bawak abah pergi mapley kat mamak dia, senang nak hantar adik balik UiTM, senang nak pergi berdating, dan senang nak travel with friends, Jonker Street jom.Haha.Aku selalu ingatkan diri sendiri, perlahan-lahan dapatkan apa yang kau nak dari dulu.Biar merangkak dari tak ber gerak setapak langsong.kan?

It same goes to jodoh gak.Haih, mana boleh tipu rasa jealous bila these few month kawan-kawan semua dah bertunang, dah naik pelamin, dan ada yang dah masok hospital nak beranak dah pon.Rasa macam aku dah 40 tapi maseh sendiri walhal just only 25 (bajet 25 maseh belia remaja).Tapi bila pikir Lisa Suriani pon belom end up lagi single life dia, i think it shud be ok.Haha.

Berbalik pada cuti aku, this leave, selain nak habiskan ambik lesen, nak spend my quality time dengan pamili.Nak ajak mama pergi saloon rambot, tukar hairstyle again sebab manager dah bising rambot messy and appearance out (dah macam artis, semua nak jaga), then nak ajak mama window shopping baju raya. Makesure tahon ni kene raya sakan sebab last year raya ketiga baru dapat balik.Itupon balik rumah mak mertua dulu.(in memory).Haha.




Agenda seterosnya of coarse mahu bawak Ahmad Darwish Danial aku yang dah pandai cakap, dah pandai mintak itu ini, keluar ber jalan-jalan naik skuter.Rindu nak dengar dia panggil aku mami mami.U know, rasa bahagia menyelinap di dalam hati.Kalao anak sendiri, mesti rasa lagi berbunga kan hati di dalam?Auw.

Esok is someone's birthday.A friend of mine, Faridzol Anuar.Seseorang yang pernah jadi a part of my life, satu ketika dulu.Pergi tengok rugby match sama-sama, pergi mamak sama-sama lepas habis buat assignment, nasi aku tak habis, dia habiskan, burger dia tak habis, aku habiskan.What an awesome moment.Tak pernah sekali lupa all the days that we have been thru, even people comes and go dalam hidop aku.Tapi itulah, let us separate for a while.Mencari destinasi dan haluan masing-masing dahulu.Until one time, if masing-masing maseh single, apa kata kita lakukan semula masa-masa indah itu?Heh.Tidak mahu memberi harapan atao diberi harapan, berjanji manis seperti budak sekolah baru nak bercinta, tapi as adult, kita mesti berfikir secara dewasa.Dah tak boleh nak main-main.Right? Untuk faridzol, happy birthday in advance.Nak hadiah kene cari saya lah.Lalala =)

Tak tao nak cakap apa.i waiting for my friends.Nak ber ladies talk di KL Sentral sampai lebam.Nanti sampai rumah sambong menulis lagi ok.


Assalammualaikom.

1 comment:

  1. miah....pelan2 kayuh....jangan yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran...

    rezeki diorang dlu cepat sume benda...

    nnti ada rezeki tak ke mane...

    :) xoxo

    ReplyDelete