Jul 18, 2011

kerja kerja kerja

Balik kerja tadi pergi lepak di McD dengan Duty Manager aku dan kekaseh dia, yang juga kawan baik aku.Sekarang kerja, makin enjoy.Sebabnya, hubungan dengan klik kerja makin erat.Baik dengan junior, senior, atao Manager.Bangon tidor rasa cam tak sabar nak pergi kerja, jumpa mereka.Betol.










Kerja dalam line customer service macam aku ni memang akan rasa challenge sebab berhadapan dengan perangai manusia yang kadang kala bangang dan bodoh sombong, tapi bila working environment membantu emosi dan kecekalan, semua nya jadi stabil semula.Aku semakin adapt.Susah untuk aku kembali ke dunia yang aku involved selama 5 tahon di universiti dulu, even sometime aku rasa too far dari kawan-kawan sebab tak duduk satu baris dengan mereka yang mostly nya sudah berjaya dalam bidang architecture.People change, itu sahaja jawapan yang aku boleh beri if ada yang banyak bunyik tentang dunia kerja aku sekarang.















So far, aku senang di sini.Enjoy meeting people, itu satu dari nya.Kemudian sudah duduk di kerusi seniur, mula menjadi tutor kepada juniur tentang cashiering dan money transaction, tentang hotel management di mana memegang prinsip, not customer always right but we bringing up the customer.Semua nya kene courtesy, sampai influence karakter aku di luar juga. Benda paling ketara, dalam daily communication dengan orang di sekeliling, sometime like sudah tidak tahu ber bahasa Ibonda sendiri sebab kerja 8 jam hanya ber bahasa London.Sungguh, rasa macam duduk di Melbourne tambah dengan weather nya begini.















So far, memang enjoy di sini.No wall between us.Kau dan manager boleh duduk satu meja, layan nasi kukus ikan talipia bersama, ber sembang apa sahaja.Semua maseh muda, team pro aktif dan tiada istilah makcik-makcik yang tahu datang kerja ambil tahu hal orang selain bawak katalog pinggan mangkuk.




















Mama abah.Terima kaseh kerana maseh memahami jiwa anakmu yang gila ni.Selalu buat keputusan entah apa-apa, but at least im happy with my own way.





1 comment:

  1. x berjaya lagi aku tapi sedang susun langkah mendaki tangga ke puncak.....

    apapun, wish you good luck...

    ReplyDelete