Jul 31, 2011

Ramadhan alMubarak.Datang nya dinanti.pergi nya dirindui.






Yeah, baru sampai rumah.lepas kerja, aku pulang bersama incik Zahari.Masing-masing cuti 5 hari untuk menyambot Ramadhan alMubarak di rumah bersama pamili tercinta.






Gembira, sangat gembira hari ni.Alhamdullilah.Kedatangan Ramadhan tahon ni rasa lebih bermakna.Tak seperti tahon lalu.Di mana,sehari sebelom 1 Ramadhan aku meninggalkan rumah, pergi menumpang tidor di rumah kawan baik Zabrina di Kuala Lumpur dan esok nya dengan hanya menggalas satu beg travel aku pergi mendaftar kerja di Genting Highlands.Datang dengan satu tekad, untuk mencari duit, sudah tidak kisah perasaan lain yang bercampor adok.






Still remember, petang 30 Syaaban tu rasa berat hati nak tinggalkan rumah.Mama, dalam keadaan beliao yang maseh lemah dengan kimoterapi nya mengemas baju-baju aku.Memberi semangat, secara tak langsung nya.Kemudian menghantar aku ke bus stop dengan anak Along.Saat aku naik bas, anak Along menangis mahu ikot aku.Serius, the situation betul-betol buat aku mahu patah balik.Mama, obviously sebak melihat aku pergi sacrifice demi pamili, tapi we dont have any choice.Just let me go, alone.






Now, genap setahun aku bekerja di sana.Semua nya sudah stabil, alhamdullilah.Dalam masa setahon juga, Allah kurnia kan pertemuan dengan incik Zahari, yang begitu bermakna buat aku.I love him, with my all heart.Meniop semangat aku di saat semua nya sudah rebah ke Bumi ketika itu, sampai saat ini.









Dan tadi, aku ber cerita mengenai ini dengan Incik Zahari ketika dalam perjalanan pulang.Dia senyum.Setiap orang ada masa ups and down nya.Dan Tuhan tu Maha Pengaseh lagi Maha Penyayang.Semalam kita diuji, hari ni dihadiah nya kemanisan.Itu sahaja balas nya.Kemudian kami sambong layan lagu-lagu Search sepanjang perjalanan ke Utara.Setiap setengah jam, dia merasa leher aku dengan tangannya, takot badan aku panas once change weather.(sebab aku selalu demam bila change weather). I love all the moments along our home journey.Miss u abang.





Gambar curi.Incik Zahari dan mi kari.2 days before fasting, kene makan banyak-banyak.





Doa aku, semoga kedatangan Ramadhan tahon ni akan diberi lebih ruang untuk mendekatkan diri kepada Nya.Tuhan, aku sangat ber syukur dengan perjalanan hidop yang kau sudah tentukan sekarang.Terima kaseh.=)






Assalammualaikum wbt.Selamat ber sahor.



No comments:

Post a Comment