Sep 23, 2011

Jumaat, kau begitu awesome.

Semalam, rasa gembira.Juga hari ni.Sebab dapat spend masa dengan very important person dalam hidop aku, selama ni.




Semalam aku turun KL, untuk menghabiskan satu hari yang ada bersama Zabrina Ezura.At first, kami plan nak ke Melaka, tapi aku rasa one day, not enough time untuk pergi ber holiday. So, kami change to Plan B. Hang out di Kuala Lumpur sahaja.Not bad, i tell u.First thing yang kami buat adalah menyudah kan kisah cinta Zabrina.Itu biar aku dan dia sahaja lah yang tahu, mungkin pada mula nya idealistik, tapi berjaya di accomplished kan.Fun!




Then, pergi lunch di Pakli Kopitiam Seksyen 7 Shah Alam yang begitu nostalgia buat aku dan Zabrina. masa di uiTm dulu, ini place tempat kami melepas bebanan di kepala sambil cuci mata melihat jejaka-jejaka biasa yang datang dengan gadis-gadis yang bajet hot.Haha.Kami ber chit chat sambil makan asam laksa, fries, dan roti bakar.Best ok makan banyak-banyak sambil ber cerita macam-macam yang we have been go thru sejak dah tak jumpa 2 3 bulan ni akibat sibok dengan kerja.




Then, pergi The Curve untuk menonton wayang.Tengok Johny English.Kesian Incik Zahari saya.Mahu tengok cerita ni bersama aku, tapi at last aku tengok dengan Zabrina.Hik.Not bad cerita ni, kelakar jugak.Gelak sambil makan pop corn tak henti-henti, therapeutic.




Then pergi IKEA, berangan membeli-belah home items untuk masa depan bersama pamili kecil masing-masing.Alah, semua orang camtu kan bila masuk sahaja ke IKEA.Hikhik.Teruja.Aku just sempat pick up frame gambar white color yang simple, nak put my lovely picture dengan abang.Love it.Dalam kepala dah plan, bulan Disember nanti nak datang sini lagi shopping barang bilik.Hee.




Then pergi lepak di MPH.Tujuan nya nak cari one sweet card untuk Incik Zahari yang will gone for 2 months, sebab ada training di Pulapol 2hb Oktober ni until 2hb Disember.(rasa 2 tahon lama nya nanti, confirm). Ill be missin him, i know.So, before dia pergi, aku mahu letak that card dalam luggage dia, so bila dia sampai sana nanti, hope that bila dia bukak beg dan nak kemas baju, dia akan suprise with the lovely card, dan akan tersenyum sorang-sorang baca the message inside.Actually, its been a long time hati aku beku, less of sense of romance begini.Tapi sekarang, the feeling come again =)






After that, just pergi makan roti pita kaya dan soya cincao di side walk kiosk di The Curve.Again, continue our chit chat.Bla bla bla and bla.




Malam, we just lepak di bilik Zabrina di rumah nya di Setiawangsa.Inilah port lepak aku dari sekolah dulu.Haih, harap abah Zabrina tak jemu tengok muka aku ni.Hik.Sempat menonton bersama movie Something Borrowed, a Luke Geenfield film dengan Zabrina.Cerita mengenai 2 kawan baik yang berkongsi satu teman lelaki.Its all about the friendship dan love lah, sedih jugak.Lepas tengok cerita tu menangis dengan Zabrina sebab we flash back, our first love story yang tak jadi, love story yang bermula as a good friend.Itulah bedtime story sebelom sorang terlelap atas katil, sorang tertidor atas tilam on the floor.Heh.






Dan tadi, abang menanti aku dengan penoh sabar untuk pulang ke hometown.Dia cancel attending taklimat dia ke Pulapol esok semata-mata nak hantar aku balik.






Seperti biasa, the part yang paling indah adalah having sweet time with him di dalam kereta sepanjang perjalanan.Aku tidor di bahu dia, sambil layan lagu-lagu lama Search.Sometime kacao dia driving, hik, then tidor balik.




Tadi sempat having capati dengan abang di Temoh.Dia paling suka capati colek kari daging kambing.Yes, my favorite as well.Makan makan then he send me home.Its a good beginning for our relationship, i think.Aku begitu takot sebenar nya mahu put any hope for our future (past is very haunted me).Tapi, untuk masa ni, he is the one yang aku rasa sudah konkrit di dalam hati.just let the flow.






Ikan di laot, asam di darat.Dalam belanga bertemu juga, kalao sudah jodoh.












Good night, for all my sweethearts, out there.
Semoga hari-hari indah ni, will be continuosly.InsyaAllah.



No comments:

Post a Comment