Sep 18, 2011

mama + abah

Balik kerja, call mama.Tak sedap hati dari semalam.Mama cakap perot die sedikit mengeras, she shud take her kimotheraphy again, kata doktor.Memang lah, mana boleh stop.Itu lah cancer, runsing kalao hendak dipikirkan.






Aku cuma risao sebab aku takde di rumah, risao sebab takde siapa nak jaga mama kat wad semasa dia kimo nanti sebab bila cecair tu dah mula masok dalam badan, mama akan lemah selemah-lemah nya, satu badan.Time tu aku kene ada di sebelah mama, bagi mama minum, sometime dia rasa nak makan something yang different, so kene pergi turun bawah beli, kalao mama nak buang air kecil or besar, aku kene assist dia jugak.Lebih senang kalao buat sendiri dari harap nurse di sekeliling.Kaseh sayang dan ikhlas nya nya tak sama melayan emak sendiri.




Itu belom kira one week after mama kimo.Segala hal rumah, mama memang tak boleh nak buat. Her condition still bad.Tak tahu nak harap siapa.Then, tambah pulak dengan abah yang bukan sehat sangat, cerewet nya bila cakap pasal makan.Tak boleh orang lain masak kecuali aku dan mama.Hurm.






Yelah, bila kita dah tua ni, masalah yang ada bukan macam budak-budak dulu.Complicated.No choice, selain lalui nya dengan kuat.





I hope that Tuhan maseh sayang kan aku, tidak ditarik kaseh sayang mama dan abah, yang selalu inspired aku, bila celik sahaja mata.
























I miss them.Espeseli nasi goreng mama setiap bangon pagi.

No comments:

Post a Comment