Nov 24, 2011

I will fight to get you, Miah.


First of all, thank you untuk semua yang berada di sini, membaca tulisan-tulisan aku yang kadang-kadang nakal, kadang-kadang down, kadang-kadang happy seperti nampak pelangi, kadang-kadang blurr.Haha.Its life.Ups and down.Dont expect hidop kita akan selalu rasa seperti raja.Sometime kita kene melalui hari-hari seperti orang kebanyakan.Heh.



Hari ni kerja rasa sungguh happy.Datang kerja awal 30 minit, having nasi lemak di back office bersama team pagi yang otai.Apa yang aku selalu kongsikan dengan junior-junior about how to create a good mood when start your working day here is, wake up early, tak bersiap in rushing, take time berjalan kaki ke tempat kerja sambil meredah kabos yang menyegarkan,dan having breakfast sebelom masok kerja.Aku suka kalao aku kerja shift pagi di sini. Sebab aku boleh lihat bagaimana Kuala Lumpur memulakan hari nya.Serius, nice.


Hari ni, aku jadi tutor kepada junior yang baru nak belajar checking tour group dari Singapore.Memang tak perlu nak pandai sangat belajar everything di sini.Tapi aku selalu ingatkan budak-budak junior, bagaimana kau bekerja, itulah attitude dan personaliti kau yang kau akan bawa ke mana sahaja kau pergi selepas ni.Bila bekerja, tak perlu do something untuk get rewards dari bos, sekurang-kurangnya kau buat benda tu untuk attitude kau pada periok nasi sendiri.Banyak words attitude kan dalam tulisan aku yang kali ni.Haha.


Apapon, bila setiap hari mengajar orang mengenai Hotel Management and Service, Finance Flows, by teori dan praktikal sekaligos, buat aku rasa mahu jadi lecturer mengajar student about the hospitality, BUKAN architecture (haha).Tak tahu, aku suka berada di tempat aku sekarang.Yang paling aku suka pasal kerja aku sekarang berbanding the previous one ialah, balik kerja kau boleh shut down teros segala masalah di tempat kerja.Nothing to bring forward.


Sekarang aku di Coffee Bean again.Menulis selepas menghabiskan masa di dalam shower mandi air panas memanjakan diri dlaam kedinginan weather bulan November.Really, its very cold here.Aku keluar kene berbaju tebal benang kait dengan lilitan shawl dua tiga lapis.Perasan, memang selalu perasan duduk di Melbourne.



.....


I will fight to get you, Miah.Words given by someone here, just now.Seseorang yang maseh menunggu aku.Setia menunggu.Ini yang maseh bermain di dalam kepala ketika aku mencari-cari ayat seterosnya.



Aku percaya, Tuhan lebih ber kudrat menentukan mana yang terbaik untuk aku.Heh.


P/s: lagu-lagu kat Red fm malam ni sungguh beautiful.lah.


No comments:

Post a Comment