Nov 16, 2011

Ipoh & semalam.

Tadi pergi Ipoh.


Ya.Ipoh still the same.Aku memang sukakan pekan Ipoh yang penoh nostalgia.Rumah-rumah dan shophouses sejak zaman kolonel, itu yang paling menangkap mata aku bila ke Ipoh selain its surrounding yang aku rasa maseh penoh traditional. Tentang kenangan aku di Ipoh dolu-dolu bersama the person yang pernah duduk lama di dalam hati, sumpah, sudah tidak attached lagi di dalam ingatan.Aku cuba untuk flashback tadi, tapi banyak yang tak datang balik.Ajaib.Yang ada di dalam rasa bila berada di Ipoh, hanyalah waktu-waktu kaget aku menunggu mama di Hospital Ipoh semasa mula-mula mama disahkan dapat Cancer tahon lepas.Its the latest thing yang mampu singgah dalam kepala aku, bila aku try to recall all the memory in IPOH. Thats all.Takde lagi yang lepas.



Its good for me.Im totally move on :)



Cuma yang aku perasan, masa pergi Ipoh tadi, sepanjang perjalanan teringat incik Zahari.Tidor semalam juga tak lena, teringat dia.Hai, sakit.Kami jarang separate.Hari-hari bersua.Begini jadi nya bila 2 bulan freeze each others.Haha.


Tapi hari ni sedikit busy, bawak mama pergi hospital Ipoh ambik darah sebab esok mama akan kimoterapi.Kemudian mama cakap nak pergi window shopping cuci mata kot-kot ada blouse yang cantik.Aku dan Along ikotkan sahaja.Bawak mama ke Jaya Jusco.Mama happy, aku dan semua akan happy.Itu yang aku selalu mahukan.


But mama kata, baju-baju kat JJ tak kena pada mata dia.Yeah! Sama dengan aku.Memang takde yang kena dengan mata kami.So lepas makan, pulang sahaja.Cuma sempat singgah ke pasar malam di Kampar, sebab aku teringin nak makan burger daging pasar malam.Haha.


Malam tadi, melayan abah pulak.Try to connect broadband yang abah baru beli sebab dah almost 3 weeks tak dapat guna.Abah tunggu aku balik untuk follow up dengan Broadband Centre.Now already ok after aku 'tengok-tengok'kan.Haha.



Dalam kesibukan aku dengan hal di rumah, tak sangka Incik Zahari make a call.Bergetar jiwa, the right word untuk figure out apa yang sedang berlangsung di dalam hati.Haha.Just tanya aku sudah makan atao belom.Habis call, he send a sms.Only one short text but very meaningful sebab aku tao, dia maksudkan apa yang dia tulis.I miss u so much.Muah!-Abang.Hurm, i miss you so.Badly.


Esok akan pulang semula ke my second hometown.Cuti 6 hari berakhir esok.Jumaat will back to work.But before pulang, mahu singgah IKEA dulu.Incik Zahari bagi sedikit elaun so mahu gunakan sebaiknya untuk prepare something to welcome his home coming, 2 minggu dari sekarang.Dah lama aku design such thing dalam kepala.Hanya tunggu esok untuk beli the stuff with my bestfriend, Zabrina.Hopefully everything akan fullfill.Insyaallah.





Goodnight people.I need to sleep early tonight.Bye!

No comments:

Post a Comment