Nov 17, 2011

perasaan turun naik.

Pagi semalam aku agak beremosi.Sebelom tidor menangis.Bangon tidor menangis.Gosok gigi menangis.Pakai baju menangis.Duduk di meja menangis.Suap nasi goreng menangis.Telan air menangis.Apatah lagi bila mahu pulang tinggalkan rumah.




Lain rasa nya bila sudah dewasa ni.Perasaan tinggalkan rumah, tinggalkan abah dan mama berdua di rumah, sudah tidak sama perasaan nya bila di compare ketika zaman sekolah berasrama dulu.Hati riang gembira mahu balik ke asrama sebab ada kawan-kawan di sekeliling, tak sabar mahu merenung secret admirer di dewan makan, tak sabar nak buat kerja gila di sekolah untuk kenangan hari tua.Kan? Sekarang, lain.Tambahan bila orang tua sudah tidak segagah dan semuda dulu.Banyak perkara yang dirisao dalam hati.Its not easy.Lebih beratkan tanggungjawab as anak.Sudah mula pinggirkan kegembiraan sendiri.




Selalu harap mama dan abah sentiasa dalam lindungan Allah S.W.T.Amin.






Tadi, dalam keadaan hati hasta gumpita di dalam, maseh sempat bertemu kawan baik aku, who else, Zabrina lah.She pick up me at KL Sentral after dia habes exam then kami ke IKEA, mencari barang-barang yang aku sudah design dalam kepala.Rasa sangat berpuas hati sebab yang aku list kan, semua nya sudah dibeli tadi dan budget menepati kira-kira yang di sediakan.Thank you untuk Zabrina jugak sebab banyak lead aku beli yang mana satu.




Memang tadi, we talk a lot about design.Zabrina banyak tanya pendapat aku mengenai design dan space.Dulu pernah belajar basic design, so sedikit sebanyak bolehlah share idea.Heh.Tapi dia bertanya dah macam mahu ada rumah sendiri with someone special and seems like she wanna start make some prepation for living together.Auww.Haha.Its ok.Perancangan perlu ada.Sampai masa, just realisasikan.Kan?Good luck for u dear.




Tapi serius happy balik bila dapat ber shopping barang rumah tadi.Therapy.Thanks Zabrina for bring me there.Next time, if pms, IKEA is the right place untuk get theraphy.Haha.




Selebih nya tadi, dalam kereta, waktu makan, sambil cari jalan, kami lebih banyak bersembang mengenai hal hubungan dan masa depan.Gadis 25 tahon bila berjumpa, begini lah.Lain beza waktu kami umur 13 di sekolah dulu.Hanya tahu cerita pasal sports, malas nak pergi training, mengumpat warden, gosip hal seniur, dan biasalah, excited tak habis cerita pasal secret admirer dalam kelas.Cakap banyak kat belakang, tapi tak berani langsong nak luahkan perasaan.Haha.Budak-budak sekolah zaman tu mana lah nak advance macam zaman sekarang yang mampu approach orang by FB sahaja.First step add jadi kawan, then wall to wall,kemudian buat temujanji, guna duit mak bapak date kat Starbuck, jatuh cinta sebab dia comel or hensem, then just declaire on the same day, dan bla bla bla.Haih.Semudah makan kacang.Haha.






Itulah cerita aku untuk hari 17hb November, semalam.Risaokan pamili, but lucky got a best buddy , juga good listener untuk berkongsi rasa dan moment.




Oh ya.Incik Zahari membuat panggilan juga tadi.So sweet, semalam call, hari ni maseh lagi rajin dia ke public phone masok syiling untuk call aku.At least aku boleh tidor lena setelah penat satu hari dengan perasaan yang turun naik.Maybe nak pms.Haha.






Selamat malam all my sweethearts out there ;)


1 comment:

  1. cik miah awat pms tiap minggu?i pon same,sume i tuduh pms..lol..~spek berabuk,tudg senget~

    ReplyDelete