Nov 26, 2011

Maal hijrah tapi kau masih sama.Tak berubah.

Salam Maal Hijrah for all Muslims out there.


Ramai bercakap mengenai penghijrahan hari ni.Macam-macam jenis hijrah.Its up to individuals.Masing-masing punya hak mahu set apa-apa dalam perancangan hidop sendiri.


Pada aku, mungkin tak banyak perubahan yang aku fikirkan.Cuma mahu betolkan hati dan fokus diri sendiri sebelom aku menggaris panduan kan hal berkaitan dengan orang.


Aku tak mahu busy body di tempat kerja.Sibok bercakap hal orang.Selama ni memang aku rasa aku stick with kerja, just remind my self.Aku mahu fokus hal kerja.


Sebab aku belajar satu perkara.Sometime, orang yang aku cakap kan tu lah yang akan balik membantu aku.Its not fair untuk dia. I hate to be a hipokrit person.Di depan lain di belakang lain.Aku mahu membina hubungan yang sihat di tempat kerja mahu pon di luar waktu kerja.


Sound fake ke aku? Macam insaf.


Aku decide that sebab one thing berlaku dalam hidop aku hari ni.Orang yang bersama aku selama hari ni, baling taik pada aku sendiri, unexpectedly. Dan itu snagat memberi tamparan yang hebat pada aku. Juga menyedihkan. And the person yang aku rasa tak mahu attach pada mula nya, itulah yang balik ada dengan aku, in the end.


Serius, rasa malu pada diri sendiri, rasa tersilap langkah, rasa bebal, rasa guilty yang amat, rasa marah pada diri sendiri, rasa nak pukul orang yang talam dua muka tu, rasa macam-macam.But all are already happened.Just take note.Dan tidak mengulangi lagi kesilapan tu.Kita manusia, terlalu naif.


Hope that aku lebih matang dalam mengenali orang dan membina silaturrahim.


Selebih nya aku tak tahu nak tulis apa.Yang aku tahu, ada juga ramai yang tidak senang aku ber kawan with Mus.Macam-macam label keluar.Datang daripada yang jealous hubungan kami berdua yang nampak ngam dan gila-gila bersama.Mungkin juga tidak senang di atas status aku yang already in relationship tapi still mahu attach dengan orang lain.Macam-macam tanggapan.Ada kalanya aku rasa terbeban dengan pandangan dan persepsi orang sekeliling. But I can do nothing with that.Kenapa orang sibok ber cerita hal orang lain sedang kan hal sendiri amseh tak habis.Maseh tak betul.


Mulut orang perosak motivasi.Yes, right word.


Apepon, aku hanya boleh cakap, as long as aku pandai jaga diri dan level aku.Tidak memudaratkan hubungan aku with abang.Juga tidak merosakkan hati sesiapa.




Tapi apalah kudrat aku mahu menidakkan segala denyutan hati dan perasaan orang terhadap aku.Its not under my control.Itu kejadian Allah yang cukup indah.Let the feeling comes.Let the feeling go as well.Aku hanya boleh going through the days dengan hanya ber sabar.Dan stick with the way i am.




"I wont u to think too much.Pls sleep well, Miah" Message dari Mus.


.......



Abang,segeralah pulang.Void space yang abang tinggalkan beri banyak dugaan pada aku di sini.Its killing me.Cant wait for 3rd Disember.



Bye.

No comments:

Post a Comment