Nov 28, 2011

Sudah di tahap Sheila Majid.Bukan lagi Sheila Hamzah.

Aku senyum sendiri melihat adik-adik aku yang sedang bersekolah, yang baru masok kolej sedang hangat bercinta di FB.Tak segan silu meng express kan rasa cinta yang membuak-buak.


Orang tengah bercinta, faham.Haha.


But their journey is still still long actually.Itu lah aku cakap dalam hati, since jatoh bangon aku untuk sesuatu hubungan sudah terlalu banyak dan penat kalao nak bangkitkan satu persatu balik.


Bukan tak penat espeseli bila kau sudah kawan lama bertahon-tahon, sudah tahu buruk baik dia, tapi at last, takde apa.Dalam masa yang sama kena bekerja keras untuk bina life sendiri, cari kedudukan sama dengan orang lain.Its not easy.


Nak bercakap pasal bercinta, rasa nya sudah malas.Cuma sekarang bersyukur dengan apa yang aku ada, dengan perasaan kasih-sayang yang Tuhan masih reserve untuk aku, maseh hantarkan seseorang untuk berkongsi hari-hari dengan aku di sini.Kalao tak, aku rasa maseh sendiri, menghayati zaman single yang penoh indipendent terutama ketika aku mula sibok mencari hala tuju hidop, kerja dan uruskan pamili.



Waktu aku menangis terlalu banyak untuk sebuah hubungan rasa nya sudah berlalu.Sekarang, aku rasa lebih stabil walaopon masa depan maseh belom jadi hak mutlak.At least, past taught me to be a strong person.Mungkin kalao kecewa datang lagi, aku maseh boleh jadi rasional.Maseh boleh kerja dengan tersenyum, walao di dalam rapuh.Lain bezanya masa belajar dulu, bila kecewa, sudah tidak ada mood untuk pergi ke kelas, sudah tidak ada mood mahu sudahkan assignment.Haha.



Lain, memang lain bila kau sudah dewasa.




Bersyukur kerana aku sudah dewasa, sudah lepas melalui fasa jatoh dan bangon.

No comments:

Post a Comment