Nov 4, 2011

Ramping macam Rozita Che Wan.Aummm.


Yesterday was awesome,sebab Incik Zahari balik.Satu hari rasa lesu, tapi bila aku bersama dia, rasa macam segar-bugar balik soul di dalam.I dont know why.Maybe this is what people called inspiration.

Oh ya.Abang say thank u for the lovely handmade birthday card yang aku pos untuk dia.Heh.Rasa macam zaman dolu-dolu main pos-pos, walhal dia pergi bukannya lama (9tak lama kau cakap, hey)

Tapi kami tak dapat nak having conversation panjang-panjang, hanya sempat temankan dia makan, lapik perot sebelom pulang ke Taiping, 2 hari di sana menyambot Idul Adha.

Bercakap mengenai IdulAdha, aku tidak dapat balik meraikannya bersama pamili.Its ok, sebab aku pon prefer bekerja pada hari tersebut.Orang kata, tak dapat menyambut nya, sekurang-kurang nya konsep Qurban tu maseh meresap dalam jiwa kita.Berkorban masa bersama keluarga, mencari rezeki, pulangan nya patah balik untuk kepentingan mereka jugak.Kan?


Semoga apa sahaja dilakukan, akan diberkati.Amin.


Aku sedang membaca 2 majalah Inggeris yang Mus bagi.Dia memang rajin bagi akumajalah sebab complimentary sahaja dari Coffee Bean.Hik.

Malam semalam dia bagi keluaran terbaru magazine The Malaysian Women's Weekly, Harper's Bazaar, dan Art Malaysia since dia tahu aku suka membaca dan suka art.Dulu aku tak suka baca magazine orang puteh, sebab kalao selak pon banyak gambar tayang tetek je.Haha.

But since kerja aku full time must speak in English with customer espeseli Chinese Singaporean yang langsi, aku banyak sitting alone habiskan pembacaan English magazine. Aku tak pandai ber bahasa Inggeris, serius. Selalu nya, aku akan tanya kawan-kawan kalao aku mahu create some word dalam English- selalunya my good friend Zabrina yang akan jadi language teacher aku betolkan grammar ayat yang aku buat.Hik. Dan aku memang tak kisah if kawan-kawan lain sudi betulkan english aku di FB atao di sini.At least im learning.

But satu sebab aku suka current job yang aku pikul sekarang adalah ia raise confidence level aku untuk berkomunikas 2 hala dengan orang dalam bahasa English, sampaikan kat tempat kerja kadang-kadang rasa tak biasa ber bahasa ibunda.Haha.U know, kerja mixed up dengan Chinese dan Indian.U learn many things from them.


Hah, kan dah mengarut.

So, apa lagi nak di muntah kan di sini? Takde apa sebab perot asyik meragam je ni since makan jamu.Wah, jamu.Aku beli jamu ramping dari akak Indon tempat aku kerja.baru 2 hari aku makan.Ada lah sedikit perbezaan dari segi pencernaan.Banyak ke toilet membuang benda-benda yang tak sepatutnya, lebih kerap.Selalu nya aku memang susah nak buang air besar.Fibre tak bagos.Tapi now hari-hari dah ke toilet setiap pagi.Badan rasa ringan, a bit.

Then sekarang aku amalkan banyak minom plain water dan makan buah (siap tampal note kecik-kecik untuk remind aku minom air dan banyakkan beli buah sebab aku memang selalu lupa 2 benda ni).

Yeah, diet memang bukan satu benda yang senang untuk jenis yang kuat makan macam aku ni.Baka pon memang jenis kuat melantak.(Tengok badan lah beb!)

Jadi, untuk diet gila-gila tu tak mampu lah.Cuma aku kurangkan makan nasi.Ambil nasi untuk makan tengahari sahaja, regenerate energy.Lagipon aku ni tekak Melayu, tak boleh skip nasi satu hari.Haha.Waktu lain, tengoklah. Tapi serius mahu jaoh dari fries dan fast food yang lain.Balik kerja selalu passed by McD, itu lah punca nafsu syahwat naik terhadap these food.Haha.

Aku nak dapat kan ideal weight balik ni bukan sebab apa.Mahu dilihat lebih rasa confidence dengan penampilan diri ke mana sahaja pergi selain mahu sedap mata abang memandang.Haha.But lebih penting dari semua adalah, amalkan cara hidop yang sehat.Kan?


Wish me luck people.

No comments:

Post a Comment