Dec 9, 2011

dua tiga hari yang mendung dan hujan.



2 3 hari ni aku banyak berfikir tentang arwah mama seorang kawan lama dari MRSM dulu, Adij.Her mama gone, tiba-tiba.Pergi tanpa petanda apa-apa.Takziah aku ucapkan kepada Adij.Aku tak tahu kesedihan yang dialami, tapi aku paham, terlalu berat untuk dipikul.Kehilangan emak, the person yang rapat dengan kita, mendengar keluh-kesah hati kita, yang masakkan laok kegemaran kita, yang sentiasa risao bila kita di luar.Aku terlalu memahami that sorrow feeling, sebab jiwa aku pernah disentap dengan kuat bila kali pertama dapat khabar mama got Cancer.Time tu, aku rasa semua nya gelap-gelita umpama kampong takde lampu jalan.Setiap hari, setiap kali aku bangun tidor, aku akan sentiasa mahu melihat mama, supaya masih ada hari aku bersama dia.Terlalu takot, sangat takot.Tanpa dia, aku juga akan mati. Tapi itulah, ajal dan maut siapa pernah menduga datang nya bila.


Untuk Adij, be strong.Aku tak dapat nak tulis kata-kata apa lagi, sebab aku tahu, its painful.AlFatihah untuk arwah.






Dan juga, harap my mama get well soon.Mama demam terok juga after pulang dari kimoterapi hari tu.How i wish to be home.Memasakkan untuk mama dan buat semua kerja rumah tanpa perlu mama.tak mahu melihat dia dalam ekadaan weak sebab my mama we called Iron Lady.Tak pernah ada perkataan lemah dalam kamus hidop dia.Ya.






Lately ni jugak aku stress dengan relationship aku with incik Zahari.Susah mahu aku tulis di sini.But rasanya makin hari jiwa tu semakin hilang, melayang-layang.Aku sudah cuba but the feeling is fade away.Just let the flow.Aku penat.Rasa nak ber cuti, go away dari segala bebanan yang ada.January, im waiting for u for the vacation with my best buddies.Malas nak pikir too much.Hari ni pon doktor bagi aku rest 3 hours sampai habis kerja.Lega rasa, dapat lari dari chaos tempat kerja.






My life is going complicated these couple days.Apa boleh dibuat? Tuhan sedang menguji hati aku.Dan aku tahu, Tuhan takkan menguji jika dirasa umatNya tidak mampu untuk memikul ujian yang dihantar.






Simple words.Ada jodoh ada lah nanti.Takde, mungkin Tuhan sudah reserve orang lain untuk menyempurnakan aku.






Bye.Nak tidor.

No comments:

Post a Comment