Jan 17, 2012

Vanilla vs Coklat

Drama Vanilla Coklat di tv3, seriously remind me of me and Incik Zahari, dalam proses kami saling kenal hati budi masing-masing ni.Cerita dan watak sama ok, beza nya aku tak lah se garang Zara Aishah, cuma sama tang bab messy itu.Haha.Dan Incik Zahari sangat cool dan almost perfectionist, suka membebel kat telinga aku ni If apa yang aku buat, aku pakai, tak kena depan mata dia.
Babak Amir dan Zara kat pasar malam Cameron Highlands tu, really remind me moment masa aku dan Incik Zahari pergi pasar Ramadhan di Batang Kali, last year.Aku kalao pergi pasar, rambang mata tengok Malaysian food yang belambak-lambak.Tambah all that food bukan semua ada kat Genting(kesian).Haha.So aku sama lah dengan Zara tu.Nak itu ini, yang nak makan nya aku je pon.Incik Zahari dah beli siap-siap apa yang dia nak.Air, nasi kerabu dan sedikit kuih-muih as pencuci mulut lepas berbuka puasa.Aku ni, dah lah dengan nasi, kuih, then beli lagi macam-macam benda untuk late night supper, konon.Masa kita beli tu, dia taklah membebel, maybe tak sampai hati nak sekat keinginan orang kan.Haha.Tapi dalam kereta, pehhhh, tak henti membebel bazir lah, siapa nak habiskan semua tu lah.Macam-macam.But at last, aku akui, cakap dia betol.Semua tu sudah nya ke tong sampah.Sekian, terima kaseh.Haha.
Then, babak Amir membebel pasal luggage Zara yang berat.Tak tahu apa yang diletak dalam beg.Cuti singkat sahaja tapi beg baju letak macam-macam. Yes,setiap kali balik, aku dan Incik Zahari akan pulang naik kereta bersama since haluan kami sama ke Bumi Perak.Macam hari tu, aku balik tak bawak beg pon.Tapi semua baju aku humban ke dalam paper beg Cotton On yang besar gila.Then terhoyong-hayang aku bawak beg yang besar, handbag lagi dan my mini notebook.Dia membebel, tapi still gentleman.He carried my paperbag kat sebelah tangan dia, sebelah lagi bawak his usual bakul baju dia sampai car park.Suka that situation walaopon kene tahan telinga dia membebel.
Banyak benda yang aku belajar dari Incik Zahari, secara teori dan praktikal nya.Dia betol-betol like jelmaan mama.Out spoken, sangat teros-terang menegur aku, mengajar aku manage everything, sampai adakala nya aku menangis sebab tak tahan dengan his words.Tapi, hari ni aku ber syukur, since aku sudah tahu, mama sudah tidak lama lagi dengan aku untuk ajar macam-macam, sekurang-kurang nya, Allah hantar kan nya awal, untuk aku, untuk hidop aku yang lebih ter susun.
Setiap yang aku buat hari ni, landasan nya, aku akan patah balik dengan segala nasihat dia.Im still young, sometime suka ikot perasaan, sometime tak rasional, doing everything by my own, but he always there lead me.
Terima kaseh kerana menghantar dia, walaopon pada awal nya, aku like Zara in that drama, tak percaya pada dia, cakap muka dia macam playboy, tak suka pon pada dia, macam-macam.But now, i know, susah untuk replace nya dengan sesiapa lagi.
Tak kisah, vanila vs coklat.Selalu nya kutub yang ber beza itu lah yang akan saling menarik each others.
Happy working sayangness.See u in Rawang, tomorrow evening.

No comments:

Post a Comment