Jan 14, 2012

stick with you,

Mama dah tidor.Juga abah.Senang sedikit hati melihat mereka sudah berehat.Hati tak habis-habis risaokan keadaan abah dan mama.Aku yang tak lena di buat nya.

Sekarang tengah duduk seorang di belakang, try untuk menulis, kalao keluar idea.Sebolehnya aku tak mahu tulis apa yang sedang aku lalui sekarang.Let me keep in my heart, bila menyusun ayat untuk menulis tentang khabar berita mama, terlalu buat aku lemah.No, let it be.Aku taknak pikirkan hal itu.


Cuba melayan lagu-lagu di playlist.One of them is lagu 3 Doors Down.Here Without You.Lagu ni aku suka, cuma kenangan nya terlalu cuka, pada aku.


This is a song, yang selalu accompany aku ketika aku stuck in the middle, tidak mampu membuat keputusan.Mungkin jugak Tuhan mahu aku experience the times supaya aku jadi lebih dewasa pada hari ni.


This song aku selalu dengar masa aku stay up buat design sehingga awal subuh di studio ketika di UiTM dulu.Keep playing this song, untuk mengubat hati yang rindu pada yang takde di sebelah.Still remember, dalam sibok buat design untuk Recreation Park di Kluang, Johor, maseh ingat dia yang sedang training di luar negara sedangkan aku tahu, dia tak mungkin sms atao call aku, sebab dia buat semua tu pada his sayangness.


Bila hujung minggu, bila aku langsong takde void space untuk diri-sendiri kerana terlalu sibok dengan studio-based task, aku maseh mampu menyediakan ruang untuk ingat dia walaopon aku tahu, hari itu dia keluar berhujung minggu di Zoo Negara bersama his sayangness.Dan hairan, aku maseh boleh cuba memahaminya walaopon tak mampu sekelumit pon.


Bila dia belanja aku minom petang di Secret Recipe di Ipoh untuk memberitahu berita pertunangannya bersama his sayangness, tak tahu kenapa aku maseh mahu mendengar satu-persatu butiran perkataannya sehingga ayat yang terakhir walaopon ketika itu the wedding date was already confirmed, dan aku tahu aku sudah di letak ter lalu jaoh.


Bila dia mengambil aku, dan kami menghabiskan petang di Kedai Kopi Tasek Shah Alam, dan dia ber cerita macam-macam, tak tahu kenapa aku maseh mahu meminjamkan telinga dan masa yang ada untuk dia sedangkan keseluruhan masa nya nanti sudah tidak jadi milik aku.



Sungguh.
Sungguh aku lemah ketika itu.
Sungguh tak ber kudrat membuang rasa sayang yang Allah pinjamkan penoh nikmat.




Sampai hari ni, denyut sakit nya maseh terasa walao aku sudah ter lalu bahagia dengan yang lain


Dan, sebab itu mahu sahaja aku jerit kan pada mereka yang mahu dan sedang melalui nya.




Ber henti lah.
Ber henti sebelom putik bercambah mekar menjadi sekuntum bunga.
Dan bila sudah kembang cantik, ter lalu payah untuk ber patah ke tempat ber mula, seperti aku yang optimis dulu.





Walaubagaimana pon,



Incik Zahari, terima kaseh kerana datang mengubat hati yang sudah lama ber plaster, yang sudah lama kering-kontang, yang sudah lama gerhana, yang sudah lama hilang seri nya.





I miss u, hingga lupa malam ni tak makan apa.




1 comment:

  1. aku dah lama x singgah blog ko...
    tetiba teringat kawan-kawan aku...

    apa apa pun selamat tahun baru 2012....

    ReplyDelete