Feb 15, 2012

My soul, seems gone.

Hari-hari aku try menulis, but failed.Dalam hati banyak sangat benda nak keluarkan tapi mendap di dalam.Tak cecah kerongkong pon.

Aku balik cuti 5 hari ni, space yang ada tak sempat langsong aku guna untuk diri sendiri.24 hours keep thinking of mama, abah dan pamili.

Habis kerja, teros turun bersama Incik Zahari.He send me home straightaway.

Kemudian, esoknya ambil mama di hospital.Kami adik-beradik sempat lepak one day di bilik mama.Kemudian Along bawak ke pasaraya untuk beli barang dapur dan keperluan rumah.Dah lama dapur tak berasap since mama masuk wad.Aku lebih kesian kan abah.Tak rasa home cooking, asyik makan di kedai.Takde siapa yang layan makan minumnya seperti mama buat dulu.It really hurt me, bila fikir part yang ini.So 2 hari ni aku sempat masak rendang kuning pedas ikan tongkol dan kari ikan bawal untuk abah.Mungkin tak sehebat air tangan mama, tapi aku rasa satisfied tengok abah makan di meja rumah sendiri, kemudian berehat di anjung rumah ambil angin.Orang tua memang kene dilayan.Itu salah satu terapi untuk mereka look lebih fresh dan sehat.Betul.


Selebih nya, fokus pada mama.Mungkin lebih penat pada mental.Tengok mama struggle untuk life dia, aku yang lemah di dalam jadi lebih tegar.Tidor memang tak cukup sebab aku tak boleh tidor.


Tinggal di wad ni, lebih tenang sedikit.Tapi rasa sebak bila one by one patient pergi menghadap Tuhan.Aku sangat takot melalui moment tu.Tak tahu bagaimana rupa keadaan nya nanti.Tolong lah, jangan ambil mama sekarang sebab semnagat aku di dalam maseh belom penoh jisim nya.


Aku melalui silence life aku di sini.Sekarang lebih masa bersama pamili.Dah lama jugak rasa nya tak keluar dengan kawan-kawan di luar.I missed this part.Walao bagaimana pon, aku tahu ramai yang ada dengan aku sekarang.Thanks friends.Jaoh tapi dekat di hati.



Seriously, blog aku rasa macam takde soul sekarang.Sebab aku jugak kehilangan desire untuk menulis.

No comments:

Post a Comment