Feb 7, 2012

kerja

As u know, aku bekerja as Front Liner di Resort Hotel, Genting Highlands.Even takde langsong berkaitan dengan degree yang aku ambik, tapi aku rasa kerja ni fun.Pressured, penat dan bosan ada di mana-mana kerja.Aku tak perlu jadikan elemen tu merosakkan tahap performance kerja aku.


Company Genting, memang bos nya Cina.Darah dan semangat ketuanan Melayu yang mengalir dalam badan sometime buat aku rasa, why working for this company? Jelek.

Tapi, seriously, mata aku memerhati cara orang Cina bekerja.Tak sama macam kredibiliti orang Melayu.Yang banyak buat shit kat tempat kerja aku pon Melayu.Absent, tak datang kerja, mc olok-olok tak fikir team lain, malas dan etc.Im not blame my own bangsa, tapi simpati dengan anak-anak muda bangsa kita sendiri yang baru nak up ni.Walaopon duit makan mak bapak sara lagi, but at least when you turn up to your work, please do it properly.Disiplin.Fokus.


Lain gila dengan anak cina.Walao mak bapak ada rumah banglo, kereta mewah 2 3 bijik kat rumah, tapi mereka memang sedar dek untung.Kerja tetap kerja.


Then, aku sangat adore cara my duty manager yang juga semua nya best klik aku di sini.They still young but excellent.Semangat dalam diri dan ketahanan mental yang mereka ada selalu buat aku terpikir, bila masa down mereka? Everyday working hard.Susah nak cakap.Siapa yang kerja dengan mereka, for sure tahu budaya kerja mereka bagaimana.Tip top.

Aku tak cakap akan lama di sini.Tapi spirit dan budaya kerja mereka akan aku bawa kalao aku change mind.

No comments:

Post a Comment