Feb 4, 2013

Cuti-cuti Malaysia bersama yang tersayang ;)


Its beautiful Monday, sebab aku mula ber cuti hari ni.As usual, aku kerja non-stop for 3 weeks, jadi apabila tiba turn cuti, rasa macam heaven dan meaningful sangat cuti tu.Haha.Jakun cuti.

Aku ambil 2 hari untuk ber cuti di sini, i mean di Genting Highlands.selebihnya bercuti di hometown, spend quality time with pamili.Home sweet home.Sebenarnya, kalao tak kerja, dan stay di Genting Highlands, memang seronok juga even people says, di sini dull life.Whatever, sebab maybe aku dah rasa here is my second home.Kalao tak kerja, part bangon tidor tu sangat lah best.Sebab tidor dalam ketebalan blanket, di samping cadar bunga-bunga Ikea include weather outside lebih kurang 18 darjah celcius, so kamu boleh imagine betapa seronok nya tidor di sini especially kalao off duty.bangon without thinking work load.Pukul 12 tengahari di sini rasa still 7 pagi.Memang ber malasan di atas katil sampai tengahari.
 
Selebih nya, aku rasa bahagia di sini mungkin atas kerana dia ada di sisi, kerana Incik Zahari berada dekat di hati. Satu-satu nya semangat yang tinggal di dalam hati, selain darah daging sendiri.Semua orang pon akan rasa bahagia bila all our sayangness berada dekat di sisi ;)


Since aku naik one level position di tempat kerja, memang aku takde masa nak jumpa Incik Zahari.Sebab waktu kerja yang kontra.Kami di sini bukan 9 5.Jika bekerja ikot waktu pejabat, mungkin tiada konflik yang timbol.Habis waktu kerja, boleh pergi minum bersama, talk a lot about the whole day sama-sama. Selalu nya, aku balik kerja, dia pergi kerja.Aku pergi kerja, dia baru pulang.I take it as a challenge untuk waktu 6 bulan aku training as assistant Duty Manager ni.Bila jarang jumpa, you know, perasaan incomplete, curious, dan macam-macam tu blended di dalam hati then cause argument.Susah mahu figure out ups and downs di dlaam hati. Walao apapon, tiada penawar yang mujarab untuk kekangan yang timbol dalam hubungan seperti ni selain ambil beberapa hari untuk meluangkan kembali masa bersama as before.Thanks God, sebab still beri kesempatan untuk kami gather bersama lagi.Last Saturday, dia ambil cuti tahun, again.Bawak aku keluar shopping dan makan-makan di Kenny Rogers, sebab both mengidam nak makan roasted chicken.Masa yang ada, umpama dapat air sirap lepas habis perang.Lega dan therapeutic.Selain adik aku, Incik Zahari adalah partner shopping aku yang terbaik, yang pernah ada.We understand what we need each others.


 
Apabila orang lelaki yang window shopping, lebih sudu dari kuah.Hee.
 
 
Gambar ni macam i ni personal assistant dia.Tak aci dia nampak macam model.Haha.
 
 
Then hari ni, i just take my own space.Habiskan masa sendirian sampai petang, sebab dia bekerja.Aku bangon, mandi, pergi hantar baju ke laundry, then pergi bungkus nasi di RSC2.One thing pasal makan di sini, dalam banyak-banyak tempat di Genting, aku suka makan atao tapao di RSC2.Start dari breakfast sampai lah ke malam, makanan semua nya kene citarasa tekak aku.Tadi tapao nasi dan ikan patin masak tempoyak for lunch.Tak boleh cakap betapa sedapnya gulai tempoyak dia, it just remind me gulai tempoyak mama dan mak Kaknis.Hmm.
 
Sambil lunch, tengok Wanita Hari Ini, rutin yang selalu aku buat bila tak kerja.I miss this part, selalu kerja takde masa nak tengok tv waktu ni.Habis lunch, pergi shopping.Dengar cam best gila kan? Aku habis around RM 170-beli legging bermotif, sweater, tshirt, seluar, anting-anting dan eyeliner.Hehe.Reward diri sendiri.Rasa nak beli kasot sarung jugak tapi since last out with Incik Zahari dia dah belikan kasot yang sangat sweet, aku lupakan sahaja nafsu yang ada.Bila shopping ni, one thing yang aku ingat dalam kepala adalah mama.Dulu, bila aku beli apa-apa mesti akan beli kan dia something juga.Tak handbag, kasot, atao blouse bunga-bunga dia.Tadi pon aku capai satu blouse untuk wanita dewasa di outlet FOS, hati teringat mama, tapi lupa orang nya sudah tiada.Dan aku teros capai tshirt di corner lain dan bayar, sebelom hati lagi rasa senak.
 
 
 
Barang yang mahu di packing balik rumah.
 
 
Dan tadi, aku packing barang yang perlu untuk dibawa balik esok.Basic stuff je, sebab kat rumah tak keluar sangat.Prefer stay at home, layan astro, atao tidor di bilik sendiri atao melayan my nephew yang makin hari makin bijak.Selalu nya hantar ambil dia sekolah, then masak lunch untuk dia, then layan tv dengan dia.Malam,selalu nya nya ke Tesco cuci mata atao beli barang dapor then lepak di mamak with Along and sis in law layan teh tarek dan maggi goreng mamak.Memang bila cuti, susah untuk aku ke mana-mana, sebab no place like home.
 
 
Hmm.
 
Takde apa lah nak tulis.It just my routine and my current update about myself.Semoga all my friends out there ber gembira dengan rutin masing-masing, di samping yang tersayang.
 
Hargai selagi mereka maseh ada hayatnya ;)
 
Salam.
 



No comments:

Post a Comment