Feb 12, 2013

How do i live without u?


Its already 2.23 am.

Mata still tak mahu tidor walao badan tadi terasa penat.Working during CNY period memang busy.Lobby area congested dengan people, yang kadang-kadang datang singgah hanya mahu ber tanya surrounded weather berapa darjah Celcius? Atao bertanya toilet di mana walao boleh kenal signage toilet dari jaoh.Oh oh oh.
 
Bila step out to the counter, memang aku busy gila.Handphone jangan cakap lah, tak sempat langsong nak jengah.Incik Zahari selalu cakap aku tak aci.Sebab bila dia kerja, aku off duty, aku sms dia, dia tak reply, aku marah.Tapi bila aku kerja no respond at all, dia takde marah aku pon.Tak langsong.Memang tak aci.Hahaha.Perempuan.
 
Tadi, masa waiting for my laundry, aku usha sekejap video Shila Hamzah di Youtube.Pesanan untuk Semua & Ombak Rindu.Hmm, memang lah tak boleh nak komen lebih.Kita pon tak tahu apa nasib kita di kemudian hari.Its one of ujian yang Allah hantar untuk menguji hati di dalam.Antara cinta hati dan ibubapa, memang lah boleh pilih, tapi bak kata pepatah lama.Diluah mati mak, ditelan mati bapak, dikemam mati sendiri.Tapi apapon, kembali pada keluarga, dan mengenai jodoh, semua kudrat Tuhan.Kerja Tuhan.Jika dicampak jaoh pon dia, kalao Tuhan sudah tulis dia jodoh kita, tetap datang kemudian.tak cakap benda ni semudah kacang, tapi tetap ada jalan nya nanti.Tapi seriously, Shahnaaz is not my man type.Haha.
 
Then. Aku tak tahu nak cakap apa lah pasal social media ni.Actually dah lama nak cakap, aku sekarang ni rasa stress bila ada follower tegar yang setiap post aku dia nak like.Its ok kalao kawan-kawan sendiri yang close.Tapi rasa annoying pulak bila lelaki ini, yang not my favorite list like setiap post aku di FB.He put button like on every single my post, dah lah jadi orang pertama yang like setiap post.OMG.Hati bertanya, dia ni tak tidor ke atao takde kerja lain ke sebab anytime dia wujud untuk like my post even pukul 3 4 pagi.Hoi, kau tak tidor ke? Aku tunggu masa je nak remove kau. Hadoi lah hadoi.Kau minat aku ni, ke kau memang psyco sejak dari bangku sekolah?
 
Tadi aku collapse 2 jam.Tak sampai kot.Tapi the point, aku collapse tak sedar diri.Badan sejuk dalam, rasa biru, lutut menggeletar, mual, cirit-birit and finally collapse.Sedar-sedar dah pukul 1 lebih.Bangon makan dan pergi kerja.Nasib sedar.If tak, non show.Buruk rekod kerja.Tapi sedih bila jadi begini.Mengingatkan aku mama.Mengingatkan aku sentuhan mama mengurut belakang pinggang aku dengan minyak panas.Buatkan aku milo panas dan baru aku tidor nyenyak.The last time this happen masa mama dah kritikal dengan Cancer dia.Mama tak boleh bangon.Dari luar bilik, aku dengar mama ketok dinding rumah sambil sayup-sayup panggil nama aku suruh keluar makan.Mama tak larat bangun.Aku lagi lah.Sakit bagai nak mati di dalam bilik sampai aku dah tak dengar suara mama.Sedar-sedar dah jam 2 pagi.
 
Mama, takde masa yang Angah boleh keep a side ingatan pada mama.How do i live without you, i just dont have the answer till now ;'(
 
Mata dah hangat.
 
I off first.Selamat malam.

No comments:

Post a Comment