Feb 14, 2013

Moms feeling.

The Best of Love Songs- Baru beli lepas balik kerja pukul 11 malam tadi.
 
 
1.32 pagi.Still lepak atas katil layan cd yang baru dibeli tadi.Tenang nya, lepas went thru the whole day yang busy.8 hours working hari ni, busy dan ter tekan sangat.Guest non-stop approached.Sampai nak pergi ke toilet pon always hold hold.Haiyak.Ini yang ter baring lesu plus period pain yang sesekali datang menyengat pinggang.Minyak panas mengganti losyen sudah nya.Tapi seriusly, sedap tidor sampai ke pagi.Tambah dengan outside weather yang almost 19 to 20 darjah celcius.
 
 
Aku,bila duduk-duduk selesa lepas balik kerja ni, sometime terfikir how a married woman yang dah ada anak, suami, kerja rumah, dan komitmen luar yang lain bahagikan masa untuk diri sendiri dan semua tu especially after penat kerja seharian. Balik-balik teros nak fikir hal rumah pulak.Seriuosly, adore gila how they manage their home and family on the same time.Macam aku ni ha, still single and no commitment, balik kerja boleh teros mandi, baring rehatkan badan sambil layan tv ke, cds ke, atao online without any interruption.Nak tidor teros, hanya bangon bila nak masok kerja balik esok nya pon boleh.Haha.
 
 
Tapi aku sedikit merasa tempias bagaimana perasaan menjadi ibu atao surirumah (walao tak sepenoh nya).Bila aku ada di rumah, how letih atao mengantuk sekalipon, aku tetap nak bangon pagi tengok my nephew bersiap pergi tadika, nak ciom dia, nak kemaskan buku dia, nak makesure dia bawak botol air dan air masak dia, nak hantar dia naik skuter, nak tengok dia masok kelas, nak tengok dia makan menu apa.Then dalam pukul 11 pagi dah start masak sebab pukul 12 nak ambil dia dari sekolah.Then to make sure lunch dah prepared sebab sometime tahu dia tak selera apa yang dimasak kat sekolah.I feel a part of moms feeling bila di rumah.Sebab di rumah takde orang tua.Takde mama.Hanya ada kakak ipar.So i do everything yang emak-emak selalu buat.Dan seriously, perasaan tu membahagiakan.Perasaan jadi ibu sangat membahagiakan.Thats why bila cuti, bila kawan-kawan ajak keluar, rasa berat hati untuk tinggalkan si kecik tu sebab dalam seblan aku hanya ada 5 atao 7 hari untuk bersama dia darah daging sendiri.Kalao boleh mahu enjoy all the time dengan dia, walao sometime bergadoh channel Astro.Dan since aku involve dengan Incik Zahari as a single father, bila berada di antara mereka, bila melihat kemesraan dia dan anak-anak, dalam hati selalu bertanya, apakah perasaan itu? Tapi bila Incik Zahari dengan anak-anak nya, i can see his smiling face.Dan itu menyerap ke hati aku jugak dan educate aku sendiri.
 

Aktiviti bila di rumah.Bahagia ;)
 
So, tak tahu mahu tulis apa.Bila sendiri begini, buat aku sangat rindukan my nephew yang semakin nakal dan membesar.Mesti time ni dia tengah tidor bersama robot Rozi nya di ruang tamu.Haih.
 
 
Okey, bye.Salam.

No comments:

Post a Comment