Jul 31, 2009

Cerita petang tadi

Tadi rumah aku ade kenduri sikit. Kenduri naik buaian anak Along. So, ramaila yang datang tadi.Penat jugak aku jadi runner.Hehehe.Takpe, nanti aku kawen dorang lak yang kene jadi runner. Haih.

Hurm.

Aku sempat jemput sorang kawan. Lelaki. Namanya Effendi Deen. (Hai, Fendi. I show off nama u kat cni leh tak?)..hehehe...Kedatangan beliao ke kenduri tadi agak mewujudkan kontroversi di belakang tabir kenduri aku. Haih, ni semua keje mak-mak sedare dan kaom pamili yang ade.

Mana taknye, dia datang dengan berkemeja biru, dan secara tak langsung aku jugak berbaju kurung biru. Dan, sebab bende tu telah mengukuhkan spekulasi bahawanya aku dan beliao ade 'ape-ape'. Aku dah agak, dorang ni mesti nak bergusip.

Selepas beliao balik, aku jadi tukang basoh pinggan. Haih. Time ni la banyak sangat soalan cepu mas pasal aku dan beliao di keudarakan.

Mak sedare 1: Angah, ade ape-apeke ngan dia?
Aku: Tadela.

Mak sedare2: Lawa orangnya. Tak berkenan ke? Keje pon elok.
Aku: Hurm.

Mama: Sembang ape tadi ngan dia?
Aku: Adela.

Ini situasi biasa ye bila anak dara kampung yang dah berumur 23 tahon, maseh tak kawen lagi, menjempot kawan laki datang ke rumah semasa kenduri yakni ketika sanak saudara berkumpul.

Aku takde apa nak cakap.
Cuma nak bagitao, beliao sudah berpunya.
Sekian, terima kaseh.

No comments:

Post a Comment