Dec 21, 2009

Bestfriend


Persoalan aku di FB malam semalam adalah: Ape nak buat kalao bestfriend kamu proposed kamu tiba-tiba macam dalam cerita AWAN DANIA.(suka terpengaroh).Tapi rakyat Malaysia memberi respond yang baik kepada persoalan ni semalam.Thanks u ols =)

Kalo aku di situasi Awan Dania, memang pecah kepala jugak nak pikir.Diluah mati emak, ditelan mati bapak.(betoike peribahasa aku ni?).Bukan pe, aku pernah alami situasi ni. Bercinta dan berskandal dengan kawan baik sendiri sebelom ni.Tapi, bila jodoh takde, dan berlaku krisis, the friendship was over macam tu je.

Sayang kan?

Tapi, memang agak fun kalao bercinta dengan kawan baik sendiri sebenarnya. Hubungan tu lebih enjoy pada aku.Kamu sudah mengenali diri masing-masing sekian lama, dan tahu passion dan kekurangan sendiri. Kamu rasa senang nak share ape saje ngan dia, dan tidak perlu menjadi orang lain bila keluar bersama. Dan, seperti bait-bait kata Pretty Zinta dalam filem romantis Kal Ho Naa Ho (sekali lagi terpengaroh),

" ..Every woman hopes that their bestfriend will be their love for entire of life".

Apepon, setiap keputusan ade risiko tersendiri. Kalao aku, tidak mahu pisang berbuah dua kali. Untuk Awan Dania, pilihlah Bengy tu. Dah la romantik, tough, kaya dan ade kereta mewah.Sambar jek.Tak usah pedulikkan mak Bengy yang mata duitan tu.Nanti lama-lama okla tu kot.Haha.

Jom tengok episod akan datang Awan Dania =)





4 comments:

  1. kawan baik jd teman hidup?
    kalau aku okey jer
    sebab kawan baik ni jer la yg memahami kita sebenarnya
    kan?
    xpercya?

    buktinya : tgk la citer2 hindustan,last2 kawan baik yg jd teman hidup.contoh terdekat ialah kuch kuch hota hai
    =)

    ReplyDelete
  2. hahahahhaa.peminat kuch kuch ho ta hei sebenrnye.

    aku pon suke.best kan? rahimi ni bile nak ajak aku kawen kontrak lagi ni? hee.

    indah kalo kekal smp akhir hayat =)

    ReplyDelete
  3. ate gambo sape yang kamu ngambik tu./

    ReplyDelete
  4. sekadar gmbo hiasan.main taram.haha.

    ReplyDelete