Jul 19, 2010

Mencari Fahrin Ahmad, mungkin.

Aku mengambil kata-kata incik Akmal yang beliao ambil dari show OPRAH.

"Be tolerable women because no one is perfect out there.Never ever set option in finding your soulmate.Men fear of it"

Topik ni jadi hot, di Fb tadi.Semua orang akan melaluinya dalam hidop, bila tiba masa berhadapan untuk mebuat pilihan.

Aku tak nafikan, aku sangat choosy dalam membuat pilihan, biar aku bukan SOFIAJANE sekalipon.Sebenarnya bukan demand, atao mencari yang perfect.Tapi aku percaya, itulah mainan LUTH MAHFUZ.

Selagi belom masa kita bertemu yang telah ditulis di sana, selagi itulah apa yang kita nampak tak cantik.Apa yang kita lihat tak padan.Bila sudah masa, yang didampingi itu orang tak nampak pon handsome macam Hans Isaac.Tetap macam biasa.

Sebenarnya bukan kriteria apa yang kita cari.Letaklah sebarang list tentang lelaki kegemaran saya yang bagaimana tu apa.Tapi last sekali kamu akan sedar, tanpa keserasian, apa yang bermula tetap berakhir.

Itu pointnya.

Aku sudah berjumpa bermacam jenis orang, yang berbeza jiwa, profesion, kefahaman dan ideologi.Aku mengenali mereka, get into their life,tapi at last, aku tetap rasa there must be someone out there for me.Sebab aku tak boleh get along dengan mereka lebih lama.Dan itu satu hint yang perlu diambil kira sebelom kamu bawa seumur hidop orang itu bersama kamu.

Untuk masa ni, aku belom lagi pikir berat untuk mencari soulmate walaopon naluri itu ada.Bagi yang bertanya, aku anggap satu doa.Siapa taknak kawen weh!

Aku cuma terpikir nak mencari duit.Takde duit, kasih sayang itu jadi sikit.Setuju?

4 comments:

  1. i not ashamed to the person that i'm today..

    ReplyDelete
  2. yup...even tht guy is different ideology, interest,handsome,nice person and good lookin or wt..but hav to hav KIMIA with u..and most important he love and adore u..KIMIA,KIMIA,KIMIA..
    not to think it deeply coz when he comes, u will never expect it...like surprise when u got present =)

    ReplyDelete
  3. chaq:wah, lm sudah tidak bertemu kamu.yes, u rite.

    naha: chemstry, thats the point.tq.

    ReplyDelete
  4. AkuBukanFahrinAhmad: i like your last word.."Aku cuma terpikir nak mencari duit.Takde duit, kasih sayang itu jadi sikit.Setuju?" kadang2 aku terpikir mungkin kata2 ini betul..

    dulu tanpa duit..aku xboleh buat sesuatu yg boleh mmbuat kan nye rasa begitu brharga dan dihargai..dan aku dtingalkan..

    Kini..dengan duit juga aku ditingalkan..krana aku sibuk mncari duit..sibuk dan trus sibuk..kini aku ditingalkan..mcari duit utk die..

    Dulu..aku dan family die xbrape baik sgt..sbb xkenal.. aku dan die sgt baik dan saling syg menyayang..

    Kini..aku dan family die sgt baik..sebab kami dah kenal dan saling mengenali..dan kini famly die dan semua kerabatnya dah setuju dan sedia menerima aku sbg menantu..tapi dgn die..cinta,syg, dn kasih dah ilang dlm ati die..seletah dpt krja di putrajaya..kini..ditingalkan..

    Tapi..aku tetap tunggu die..dulu..umur die 14tahun..aku dan mengenali die..kini hampir sepuluh tahun..hubungan ini hampir pudar..

    Namun..aku terus menungu die..bagi aku mase utk aku ubah segalanya..percayalah..kerana dialah SofiaJane yang aku cari selama ini..

    TQ..

    ReplyDelete