Dec 23, 2010

Petaling Street

Hari ni, baru aku ada nampak kaitan nya skop coarse yang aku ambik di UiTM dulu dengan kerjaya aku sekarang.


Tadi, ada guest dari Singapore datang ke reception aku."Good morning madam, may i help u?" tanya aku as usual lah dengan begitu courtesy.

Dia tanya aku, "Where the nearby night market that i can go from here?" Peh, soalan.Complicated untuk diulas.

"Hurm, madam.Which night market u prefer? Night market selling the local food or just selling the clothes and others stuff?

"Both" Jawabnya.


Jadi, di sini aku mengapply kan skill sketching dan pengetahuan Urban Design aku mengenai KL dan Life Between Buildingnya.


Aku pon melakar jalan start keluar dari tol Gombak hingga ke menemui Jalan Tun Tan Cheng Lock.Aku suggest dia pergi ke Petaling Street Night Market, sebab kat sana heaven. Semua benda yang kau nak, ada kat sana, termasuk video porno Thai stok yang baru.Haha.


Aku jugak provide additional information pasal surrounded area di situ.Banyak cerita pasal Central Market, Bukit Bintang, Jalan TAR, Jalan Masjid India dan Chow Kit yang jugak heaven, pada aku.


Guest kagum gila dengan information aku yang perfect.Itu nasib baik aku tak ulas dengan lanjut bagaimana KL bermula, shophouses mana yang paling awal dibina di KL, bagaimana buruh cina dihantar masuk ke KL untuk perlombongan bijih timah, apakah sumbangan awal yap Ah Loy pada pembukaan KL dan lain-lain tu.Kalao tak, for sure dia offer aku kerja sebagai Duta Malaysia di Singapore.

Supervisor dan Front Office Assistant yang lain jugak, aku dapat rasakan mereka curi-curi dengar sambil bermonolog dalam hati bahawa aku sangat hebat tentang apa yang aku given out pasal Petaling Street dan surrounded life nya.


Mereka tak tahu, that area sebenarnya aku dah study masa Final Semester dulu.Buat thesis beribu page. Mana lah aku tak superb dengan semua benda di sana.Haha.Tipah tertipu.

4 comments: