Jan 14, 2011

Makcik paris Hilton.

Aku rasa muka aku ada character sebagai peguam syariah walaopon aku tak bertudung labuh.

Ye kot, sebab dari zaman sekolah, naik zaman universiti sampai lah ke zaman berkerjaya, ramai yang datang kepada aku mencerita hal peribadi walaopon kenal baru 3 saat.

Semalam, aku jaga reception VIP.Mungkin bos rasa aku hebat, jadi dia suruh anttend VIP.Datang seorang makcik Cina, yang gaya macam Paris Hilton.jalan terkedek-kedek pakai stilleto dan bawak handbag merah menyengolang, bak kata orang Perak.

Aku check in macam biasa.Ikot courtesy.

Tapi, makcik branded dan stylo tu mula cerita pasal hal hidop dia dari dia muda belia merantao ke US bekerja, sampailah kisah dia jumpa late suami dia, kemudian divorce, bercinta pulak dengan Mat Salleh yang kaya after that.

Lagi drama, bila dia cerita, cinta dia terhalang sebab different cultural dan berkorban demi anak-anak yang sangat memerlukan dia di tanah air time tu.Dalam hati aku, teringat pulak lagu Suhaimi Mior hassan-Epilog Cinta Dari Bromley yang sama kisah dengan auntie Paris Hilton ni.

Tapi, di akhir conversation tu aku tanya dia, why u still single until now after u leave that Mat Salleh?


Dia jawab, dalam usia dia begitu, single lebih senang.Boleh travel ke mana-mana tanpa tight dengan komitmen, boleh jumpa anak-anak dia bila-bila masa dan boleh buat apa saja yang dia suka sementara tunggu ajal.

Kemudian dia tambah lagi, jangan terpengaruh dengan drama kat tv, bercinta harap sampai ke mati sebab dia cakap, u love someone but you will never live with him until the end of the day.


Aku senyum sahaja.

Betol kot kata dia tu.Kemudian dia blah, cakap nak jumpa skandal di Coffee Terrace.Haha.Aku admire lah makcik paris Hilton tu.

2 comments:

  1. i like statement dia 'u love someone but you will never live with him until the end of the day'. kelas g2 aunty paris hilton ni.

    ReplyDelete
  2. hehe.die wanita versatile.i suke dia.hope to meet her again.

    ReplyDelete