May 8, 2011

Aku bukan Sofia Jane

Aku tak suka nak meng compare hidop aku dengan orang lain.Even how good they are, aku akan cakap, okey, itu mereka, aku lain.

Kalao mereka lebih dari aku, aku akan advise diri aku, masa kau akan tiba but must work hard.Semua benda dalam dunia, kalao lah boleh mintak dan seterosnya turun dari langit in 5 minutes, tak payah kau nak iri hati.So, aku tak rasa nak terkejar-kejar.

Yang aku perasan dalam hidop aku, semua benda yang aku wish, aku boleh dapat tetapi selalu nya lambat.Memang lambat.Tak kisah lah apa sahaja.Alhamdullilah, Tuhan tu mendengar.

Cuma tentang jodoh, di luar kuasa aku.But who knows? I will married to my prince charming? wallahuallam.



Sekarang ni, banyak lagi tak tercapai sebenarnya.Nak beli kereta, camera DSL, vacation with famili dan bff aku, dan get a better life dari sekarang, of coarse.

Kawen tersenarai ke dalam planning aku ke arah better life?Hurm.Walaopon kawan-kawan semua dah mengakhiri zaman single, tapi secara jujurnya lah, dalam kepala aku still tak berani nak pikir ke arah tu sebab my responsibility terlalu besar.Even aku anak perempuan, tapi rasanya keperluan keluarga sudah jatuh ke bahu aku since Along dah ada pamili sendiri.Yup, he is always be there looking after for my parent dan adik di universiti, tapi u konow, aku rasa its my part jugak.

Aku ni idealistik jugak kadang-kadang, oh nak kawen macam orang lain, nak ada pre wedding video, nak provide goodies bag yang comel-comel untuk guest di hari wedding aku, nak pakai baju yang bling-bling tema puteh on the wedding, nak itu nak ini, tapi everything still too far.Serius.Pasal hidop, nampak aku cam main-main, jump sana, jump sini (orang kata), tapi aku sudah 25, merancang hidop but Tuhan tu lebih mengetahui apa yang terbaek.


semoga segala urusan dipermudahkan.

4 comments:

  1. love ur story life dear. semua orang ada berbeza kalau tak life tak kalerful ler.hehe kite hanya bersabar je.tuhan tu mendengar ;)

    ReplyDelete
  2. thanks dear.

    i also admire your silent life.just let the flow =)

    ReplyDelete
  3. i always adore u , Kakak. Hehhe


    ( Adik perempuan paling comel )

    ReplyDelete