Jun 26, 2011

pathetic




Aku jarang nak busy body hal orang sebab jenis aku balik bilik, fb ing, keluar makan dengan incik Zahari then tidor.Esok back to work balik sampai lah cuti.Takde masa nak interfere hal orang di sekeliling.






Tapi, di waktu ni memang aku tak boleh stand lagi dengan roommate aku yang takde courtesy.Aku demam hari ni, bila dia balik, bukak tv kuat gila, tak respek langsong aku yang tengah tidor dalam kesengsaraan ni.






Hari ni dia patot pulang bercuti.Tapi tak.Dah 3 bulan tak balik kot, aku rasa.Kerja kat sini sudahlah straight 3 weeks, bila dah dapat cuti 5 hari setiap bulan, aku rasa there's no reason kau tak balik rumah jumpa pamili.Sorry lah, aku memang tak boleh nak accept orang yang tak penting kan pamili, adik-beradik kau buat macam orang luar, apatah lagi mak bapak yang kau langsong tak endahkan.Emo nya aku kalao menyentoh hal pamili ni.






Kemudian, roommate aku ni memang bodoh, sorry to say.Masa dia break dengan bf dia, dia nak terjun tingkap dari bilik kitorang yang kat tingkat 14 tu.Aku tak melarang pon dia, aku teros tidor dan melihat dia duduk berjuntai kaki kat tingkap.Luckily, roommate aku seorang lagi balik on that time.Pujuk dia.Pendek nya akal kau.Mana iman dalam dada.Aku tak cukup 5 waktu sembahyang jugak, tapi sekurang-kurangnya didikan agama yang mama dan abah bagi, aku still keep in heart.Even kau heart broken sekalipon, pikir lah diri sendiri dulu dari nak merana sebab lelaki.Built up back your self, bukan nak terjon tingkap bunuh diri sebab hilang lelaki.This is a difference between orang yang berpelajaran tinggi dengan orang yang takde pelajaran.Obviously.Sorry for that.






Kemudian dia bajet hot tapi takde taste.Sorry again, aku memang jenis perempuan yang simple, jadi bila kau dressep up heavy dan bajet lawa, aku rasa nak tergelak.First date selepas break up beberapa bulan, dia buat date vwith someone, keluar dengan heavy dressing, dan make up yang mengalah kan Rozita Che Wan.Masa tu aku baru balik dari kerja, aku tanya dia nak ke mana 'lawa-lawa' ni? Ok, dia pakai tudung kaler ungu terang dengan tudung lilit-lilit yang too complicated, baju pon ungu terang, seluar jeans jenis rempit,kemudian pakai kasot crocs ungu.Dah macam ahli rumah sukan ungu.Make up dia jangan cerita lah, siap pakai bulu mata palsu, blusher merah mak ngah.Aku bukan lah perunding imej yang baik, tapi aku nak bagi tips, first date, keluar lah dengan keadaan yang look simple but nice.Jadi diri sendiri dan tak perlu nak over untuk memikat hati lelaki.Bukan lah tak melawa langsong, tapi sekurang-kurangnya ber pada-pada.First date aku dengan incik Zahari, aku just pakai jeans Levis dan jersey.Pergi makan dekat staff foodcourt, i think tak perlu nak dress up macam nak candle light dinner di hotel 5 bintang?Pathetic.









Banyak lagi yang aku nak basoh roommate aku ni, tapi aku takde masa nak jaga tepi kain orang.Aku tulis di sini pon sebab dah hilang sabar dengan appearance dia dalam bilik aku ni, yang bagaikan parasit, aku rasa.









Marah nya saya.


No comments:

Post a Comment