Aug 1, 2011

Cantik luar dan dalam



Sedang tengok SuperMak di tv3.Heh.Admire gila kat Nasya Aziz since dari sekolah.Not only cantik, tapi suka character dia yang manja dan cute.Kenapa eh dia tak kahwin-kahwin lagi?






Actually, around these days aku dah mula terasa nak change style aku.Rasa jeaolous tengok others cantik dan stylo.Aku suka fesyen vintage yang sana sini perempuan sedang gila kan.Bukan tak mahu ber gaya, tapi entahlah, jiwa dah memang simple dan prefer to be sporty dari sekolah.Jeans tshirt jeans tshirt ke mana pergi.Al maklum, bekas pemain bola tampar.Geli nak girlish sangat.Haha.






Cuma bila dah kawan dengan Incik Zahari yang sudah 30 an, dan aku pula sudah turn to 25, rasa macam aku getting older jugak.So, dah mula rasa nak cari-cari baju yang look gorgeous dan nampak sophisticated.Sekarang ni prefer untuk tidak memilih baju yang ketat-ketat dan pendek macam minah rempit tu, lebih senang cari baju yang labuh and longgar.Boleh dipadankan dengan straight jeans atao lagging.Yeah, tak sabar nak grooming diri sendiri.Maybe this Friday nak jalan-jalan ke Sungei Wang, KL cari baju.Sorry tak boleh ajak sesiapa, sebab kalao window shopping i prefer to be alone.Takde orang nak bebel kalao masuk satu kedai sampai 2 3 kali then patah balik ke kedai yang sama.Haha.












Gambar-gambar di atas antara gaya feminin yang aku suka dan sempat ambik dari adik aku (my little sis antara perunding imej aku yang baik).Tapi takkan lah nak pergi tapao nasi pon nak pakai heavy camni jugak kan? Aku tetap dengan jeans dan jersey aku.Haha.



Pada aku, gaya dan ketrampilan biar seiring usia dan soul kau sendiri.Tak perlu terikot-ikot.Inspired, itu lain cerita bila satu masa kau sudah mula mahu buat something different in your appearance.Yang penting, berpada-pada.Then, rasa rugi jugak kalao kau cantik di luar tapi buruk di dalam.As perempuan, kene lah jaga perilaku.Aku menulis untuk diri sendiri jugak, not only remind people out there.Bukan pe, kerja aku ber jumpa dengan ramai jenis manusia.Most of them quite nice in appearance, tapi failed dari segi tutur bahasa dan attitude.Haih.





Tapi, untuk penampilan lelaki yang aku suka, still the same dari dulu.Lebih taste pada yang as simple as can.Aku suka keluar with the person yang pakai short, long sleeve, then just digayakan dengan sandal.Enough.





Ok lah, semoga misi aku untuk cantik accomplish soon =)

3 comments:

  1. haaa..paling tak rajin la nak gaya2..jean tshirt & cardigan je la mampu..hihi..terhingin jugak tp nak pegi manee..

    ReplyDelete
  2. dear. napeka sama. tetiba rasa nak make over la. jom2 shopping ;)

    ReplyDelete