Nov 20, 2011

Bagai dua belas purnama lamanya.


I hate weekends especially during school holiday.Kerja macam gampang sebab congested dengan people, stressed dengan benda yang nonsense.




Hari ni kerja 10 jam pulak.Plus period pain.Hohoho.Hanya itu sahaja yang boleh aku figure out kan untuk perjalanan hari ni.




Penat memang penat.Tapi kerja kan, mana ada kerja yang tak rasa this sucks feeling.Dulu mama kerja kilang shift malam pagi petang, tak cukup tidor dan rehat untuk sekolahkan aku adik-beradik, untuk beli buku-buku kami, untuk beli baju Rocky One dan Kiki Lala supaya nampak gah seperti anak orang lain, untuk bagi kami bersuap-suap nasi membesar seperti sekarang, pendek kata, bekerja pagi petang tak kisah orang untuk beri kehidupan yang sempurna, mana boleh aku rasa kerja aku ni sudah berat dan payah.Jangan pernah mengeloh tentang kehidupan, words that i always keep for my self motivation.



.....................................



Sekarang, already 1.25 am. Balik kerja pukul 11 malam tadi, aku kemas bilik kemudian bersihkan diri.Apa lagi lah yang boleh dibuat waktu ini selain merehatkan diri di atas katil dan berada di sini, spa yang terbaik untuk terapi satu badan.Menulis untuk mencari ruang.



Now im listening to Tilu's song. My current favorite list is Ku Bukan Aku. KAU PERGI AKU YANG HILANG.Aku suka barisan ayat ni. Sebab sama dengan apa yang aku rasa lately.Memang bila Incik Zahari pergi, aku yang rasa terumbang-ambing di sini, walao ada ramai di sekeliling.




Baru aku tahu apakah perasaan nya bila kami tidak bersama.Nasi aku yang selalu aku bazirkan tiada siapa mahu habiskan , cerita aku setiap hari yang sama tiada siapa mahu dengarkan, perasaan aku yang sensitif macam tenggiling (ayat favorite dia) tiada siapa mahu pujukkan, hidong aku yang kemek tiada siapa mahu tarikkan, jiwa aku yang kosong tiada siapa mahu penuhkan.




The loneliness is really killing me right now. Mahu aku text kan pada siapa?









Dia tidak sempurna pada mata orang lain.Tapi dia menyempurnakan aku. 12 days to go.Rasa 12 purnama lamanya.


Hurm.

1 comment:

  1. seperti biasa..anda tetap puitis..tapi dlm gaya yg cocok dgn jiwa saya..~spek mate berabuk,tudung senget~

    ReplyDelete