Jul 21, 2012

Hari kelaheran

Its my birthday.

Thanks for all wishes.Hanya doa yang diperlu.Tak perlu apa-apa sebab semua almost ada.

Hari ni berbuka puasa dengan Incik Zahari.He took 1 day off, aku balik kerja singgah ke bilik beliao untuk berbuka puasa sebelom pulang ke bilik dan bersiap ke Teraweh.Abang pergi teraweh tadi pakai baju melayu hijao dia yang aku suka.Balik tadi rasa gembira sebab abang sudah beli menu kegemaran aku, nasi dan sambal ikan keli.Juga kueh lopis dan kueh limas, i dont know what people call that kueh, tapi orang Perak panggil kueh limas.

Kebetulan black out.Adoh.So kami candle light dinner, makan tepi tingkap meminjam lampu-lampu neon dari luar, berlatar belakangkan senja langit yang berkabos.Awesome.

Sedang makan kueh lapis, aku menangis.Maybe pms adalah punca,tapi selebihnya kerana rindukan kueh lopis mama.Setiap kali Ramadhan, mama akan jual kueh di kampong.Dan kueh lopis hijao salot kelapa dimakan dengan air gula merah menjadi kegemaran aku.Apa yang buat aku sedih, selalu nya abah akan tolong mama tempe pulut hijao dan bungkuskan air gula dalam plastik kecil sebelom mama masokkan dalam bekas besar untuk dibawa ke gerai kampong.Aku hanya selalu jadi pemerhati.Rindu, the memory. Abang cakap jangan lah sedih, he always be there for me.Ya, tapi tak sama kan?


Aku mencari hari-hari yang dapat kembalikan senyuman aku.Doa aku untuk hari kelaheran yang ke-26 ni.


Amin.

No comments:

Post a Comment