May 27, 2009

Kawen.Nak ke?

Dulu, aku ingat kawen ni cam bahgie coz kite dah dapat hidop dengan orang yang kite sayang.

Bangon pagi, sediakan breakfast untuk dia, dia bangon, breakfast sama-sama, then bersiap gi tempat keje, kiss dulu dalam kete, keje, tengahari dia telefon tanya makan da ke, pastu balik keje dia amek, petang balik rumah, mandi sama, sediakan makan malam, makan malam sambil borak pasal rutin seharian, pastu duduk tengok tv sambil makan aiskrim Walls, romen jap, dan tidor dengan rasa bahgia sekali :)

Camtu kan yang selalu kita pikir?

Tapi Isnin lepas aku naik teksi dengan seorang perempuan muda yang dah berkahwen. Tapi maseh tak dapat anak. Dia bercerita rutin dia sejak berkahwen.Aku dan pemandu teksi menjadi pendengar setia.

Dia bercerita. Dia berkawen dengan seorang pemandu teksi yang 3 per 4 masa sehariannya adalah di dalam teksi. Pukul 6.30 pagi mereka sudah bergerak dari rumah untuk pergi ke tempat kerja masing-masing. Suaminya hantar.Dia berulang dari Kl ke Sentul setiap hari.Sedangkan suaminya bekerja sekitar Subang.Jadi, dia amek train ke Sentul dari Shah Alam. Bajet hari-hari memang besar.

Satu hari suntuk masa untuk bekerja.Petang, dia balik keje sendiri. Suami maseh belom pulang. Dia makan sorang-sorang. Tengok tv sendiri dan hanya bercakap dengan dinding. Dalam pukul 11.30 malam baru suami pulang bawak teksi. Dia sudah mengantok lalu tidor. Suami mandi dan tidor jugak.

Tapi, dalam hati dia maseh berjaga. Mengeloh. Bilakah masa untuk dia bercakap dengan suaminya? Atao bergurao mesra?

Hurm. Rutin seharian yang membunuh. Membunuh perasaan.


~Hidop bukan fairy tales.Semua takkan indah.

1 comment:

  1. AnonymousJune 05, 2009

    idop x semenye indah...
    nk xnk kte kne lalui gak...
    so byk kan b'doa agr cite2 kte t'cpai insyaallah.....

    ReplyDelete