Jul 6, 2011

after 3 years...

I cant sleep, at this moment.Mungkin gembira, atao selebihnya speechless.






Hari ni aku pergi menonton bola Super League Perak vs Selangor, bersama adik, Pidot dan cousin, Nurul (ladies day out).Pada mula nya aku tak mahu pergi sebab period pain satu hari but tak mahu hampa kan adik-adikku yang excited nak tengok bola.






Masok sahaja ke dalam stadiom, apabila ternampak beliao sedang training di pintu gawang, aku rasa darah di seluruh badan aku freeze.Dan aku sendiri kaku.






This is our first meet, after 3 years we have been apart, after 3 years we end up our story that almost turn to 10 years on that time, after 3 years i just having my silence life without him.Mata sumpah dah ber kaca masa mengambil tempat.






Aku dan adik-adik duduk di seat betul-betul opposite to pintu gawang yang dia dia sedang berdiri ketika itu untuk warm up sebelom memulakan game.Aku hanya memandang dari jaoh.Tak lepas even sesaat.Rindu ke aku pada dia?Soalan senang yang susah nak dijawab.






Leka ber monolog, suddenly, bola ter keluar dari padang dan betul-betul ter jatuh berdekatan dengan area seat aku.Dan dia keluar mengambil nya.Oh my God! Suratan atao kebetulan-Kenny, Remy dan Martin.






Hati aku mula mendesak, feel like want to scream out his name.Ketika itu, penyokong yang ada sudah memanggil nama dia.Tapi dia maseh mengejar bola.I dunno, dari mana datang nya force, aku jerit nama dia, at last.










"Nasril!!!" Kuat, bagaikan melepas sesuatu yang aku simpan since last 3 years.






Dia teros mencari suara aku.Dan tepat, mata kami bersatu.Mungkin masing-masing unexpected akan jumpa balik dalam situasi begini selepas jenoh ber drama telenovela dulu.Aku hanya mampu melambai tangan.Dan kemudian dia turut melambai kembali dan melontar senyuman.Aku tersenyum dan menahan butiran jernih yang rasa mahu drain away.






Kemudian dia kembali ber lari ke padang.Selepas satu stadiom menyanyikan lagu Negaraku, dia masok ke posisi nya semula, juga masih berhadapan dengan seat aku.Dia memandang ke arah aku,again. Mata kami bertaut dan hanya mem balas lambaian, again.
























Cerita kami sudah lama habis.












Tapi malam ni, aku tahu, walao ruang nya nya di hati aku sudah di ambil alih, tapi monumen nya maseh tinggal.Tak pernah hilang jejak.















Sepanjang game ber langsong tadi, aku reverse balik the first moment kami ber kenalan di dalam kelas ketika di Sekolah Sukan Bukit Jalil.28 Januari 1999.















"Nama aku Nasril.Hang nama pa?"
"Affni"


"Macam nama kawan aku kat Perlih dulu."


"Kau main apa?"


"Aku main bola.Goalkeeper.Dalam banyak-banyak orang yang pergi selection position keeper, aku je yang terpilih masok sini, hang tao tak?"












Ketika itu, sumpah aku annoying gila dengan bahasa Utara dia yang pekat, selain ayat perkenalan dia yang bagaikan mengangkat bakul sendiri, tapi aku tak tahu, dia jugak lah the first person yang ajar aku bagaimana rasa nya denyut rindu, cinta, benci, dan segala nya dalam hati.















Honestly, aku gembira dapat ber temu dia kembali malam ni, walao hanya dapat ber balas pandangan tanpa apa-apa conversation.Itu yang lebih baik, aku kira. Dah penat untuk back to past yang penoh drama.


















Aku harap, jaoh di sudut hati dia, turut merasa gembira di atas pertemuan tadi, seperti yang aku sedang rasa.



......................

3 comments:

  1. T-T Kenangan terindah...walaupun pahit diakhirnya

    ReplyDelete
  2. Perghhh.... cerita lama sudah terbuka.....

    ReplyDelete
  3. i like ;)

    memory tahun 1999 ;)

    budak bola dikira hot! haha

    ReplyDelete